Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
Studentenbalie HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Communicatie is meer dan alleen woorden op een pagina

Tijdens de masteropleiding Multimodal Communication leer je over theorieën en methoden om multimodale communicatie te analyseren en verkrijg je inzicht in hoe multimodale communicatie werkt.

Je bekijkt hoe verschillende vormen van multimodale communicatie worden gebruikt in verschillende communicatiegenres. Ook bestudeer je hoe multimediale communicatie kan worden gebruikt om een boodschap op verschillende manieren over te brengen (bijvoorbeeld door abstracte ideeën begrijpelijker te maken door het gebruik van metaforen).

Lichaamstaal

Jij en je medestudenten onderzoeken hoe boodschappen, functies en manieren van communicatie in verschillende media worden geïntegreerd, inclusief het geautomatiseerde medium van persoonlijke face-to-face interactie. Daarnaast pas je een scala aan theorieën en methoden toe om de complexiteit van audiovisuele communicatie in verschillende contexten te analyseren, bijvoorbeeld die van het natuurlijke medium van ons eigen lichaam, maar ook van andere tastbare en virtuele middelen (bijvoorbeeld via documenten, kranten, websites en apps). In dit opleidingstraject wordt zowel aandacht besteed aan schriftelijke als aan gesproken taal, in combinatie met andere manieren van communicatie.

Internationaal gerenommeerde deskundigen

De kernvakken van deze opleiding worden gegeven door internationaal gerenommeerde deskundigen op hun respectievelijke vakgebied. Hiertoe behoren een deskundige in cognitieve linguïstiek en gebarenonderzoek (prof. Alan Cienki), een deskundige in onderzoek naar het ontwerp en de effecten van verschillende vormen van communicatie (dr. Luuk Lagerwerf) en een deskundige in onderzoek naar het gebruik van metaforen en corpuslinguïstiek (dr. Tina Krennmayr).

De opleiding

In het eerste semester volg je drie verplichte vakken over multimodale communicatie. Daarnaast volg je twee kernvakken over het analyseren van verschillende communicatiegenres. In het tweede semester volg je twee keuzevakken (12 EC) en werk je aan je masterscriptie (18 EC).

Zodra je van start bent gegaan met de opleiding maak je kennis met een van onze medewerkers, die je zal helpen te zorgen dat de keuzevakken die je kiest passen bij je doelstellingen voor je verdere carrière en dat je een studiepad volgt dat daadwerkelijk een geheel vormt.

De masterscriptie is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Tijdens de scriptie ga je oorspronkelijk onderzoek doen onder begeleiding van een lid van ons wetenschappelijk personeel. Samen met je studieadviseur stel je het onderwerp van je scriptie vast.

Nadat je de opleiding met succes hebt afgerond krijg je de titel Master of Arts (MA) toegekend. Je vindt het studieprogramma in onze studiegids.

Courses

  • Talk is Multimodal
  • Text and Image in News and Advertising
  • The Power of Metaphor
  • Communication Design in Society
  • Effective Genre Design
  • Master Thesis Communication and Information Studies: Multimodal Communication

Je vindt het studieprogramma in onze studyguide.

De keuzevakken

Je kunt je twee keuzevakken kiezen uit het brede aanbod in de studiegids. Met deze keuzevakken kun je de specifieke kenmerken van multimodale communicatie in bepaalde contexten onderzoeken.

Voorbeelden van keuzevakken zijn:

  • Brand Management
  • Health Communication and Social Media
  • Brand Management
  • English Text Editing, MA

Bepaal zelf je toekomst! Kies voor de masteropleiding Multimodal Communication

Bepaal zelf je toekomst! Kies voor de masteropleiding Multimodal Communication

Na afronding van deze masteropleiding zijn er verschillende mogelijkheden. Zo kun je aan de slag als adviseur bij een communicatieadviesbureau of als tekstschrijver, waarbij je content opstelt en redigeert voor effectieve communicatie (bijvoorbeeld in documenten, op websites, in video’s of in berichten op social media).

Ontdek uw toekomstperspectieven
Twee vrienden die elkaar gedag zeggen

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam