Focus op evolutie, moraliteit en samenwerking

Clinical and Developmental Psychopathology (research master)

Ben je geïnteresseerd in wetenschappelijk onderzoek op het gebied van psychopathologie? Ben je op zoek naar diepgaande inzichten in de ontwikkelingsoorsprong van geestelijke gezondheid en een klinische benadering van stoornissen? Ben je er klaar voor om de effecten van therapie en preventie te ontrafelen? Dan is de tweejarige Research Master Clinical and Developmental Psychopathology wellicht iets voor jou!

Het programma geeft je de mogelijkheid om je in theoretische en praktische problemen te verdiepen, door middel van gevarieerde onderwijsactiviteiten en leeromgevingen. In een kleinschalige setting leer je over de etiologie, de ontwikkeling en het verloop van psychopathologie en over geavanceerde psychologisch onderbouwde methoden voor de preventie en behandeling ervan.

De Engelstalige masteropleiding Clinicial and Developmental Psychopathology biedt je de best mogelijke voorbereiding op het doen van een promotieonderzoek. Na het succesvol afronden van de Research Master Clinical and Developmental Psychopathology ben je perfect voorbereid om je academische carrière voort te zetten door te promoveren. Daarnaast zijn er volop mogelijkheden om als onderzoeker aan de slag te gaan bij universiteiten en onderzoeksinstituten.

Deze Research Master is een volledig Engelstalige studie. Op de Engelstalige webpagina vind je alle informatie over toelatingseisen, aanmelden, etc. Deze Research Master biedt geen voorbereiding op klinische postdoctorale vervolgtrajecten en loopt onafhankelijk van de Nederlandstalige klinische mastertracks bij de VU, die eigen toelatingseisen kennen.