Tommy Pattij laat geneeskundestudenten meer literatuur verwerken

Laatst gewijzigd op 17 april 2023
Geneeskunde studenten willen meer ervaring opdoen met wetenschappelijke literatuur, docent Tommy Pattij stimuleert daarom de inzet ervan bij de opdrachten van hun cursussen.

Het programma van de geneeskundestudenten zit behoorlijk vol met het aanleren van competenties die ze later als dokter nodig hebben. Maar docent Tommy Pattij hoort van zijn studenten dat ze ook graag ervaring op willen doen met het zoeken, lezen en toepassen van wetenschappelijke literatuur. Om dit op een laagdrempelige manier mogelijk te maken, koppelde hij deze wens aan de opdrachten binnen bestaande cursussen. Het resultaat? In leerjaar één en twee is wetenschappelijke literatuur inmiddels een onderdeel bij verschillende cursussen en prikkelen de docenten de studenten om ermee aan de slag te gaan!

Leerlijn academische vorming

Bekijk de pitch

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.