Jorim Tielbeek's studenten bedenken verfrissende nieuwe cursussen

Ga naar de Rebuilding Education website
Laatst gewijzigd op 8 oktober 2022
Het onderwijs verbeteren of nieuwe vakken ontwikkelen doet Jorim Tielbeek samen met zijn studenten bij het vak Rebuilding Education.

Hoe zou het onderwijs eruit zien als de studenten meer betrokken zijn bij het ontwerp? Met die vraag gaat docent en onderzoeker neurowetenschappen Jorim Tielbeek bezig in zijn vak Rebuilding Education in het programma VU Anders. Hij wil de studenten meer betrekken bij de ontwikkeling en verbetering van het onderwijs aan de VU. Tijdens het vak vraagt hij de studenten waar ze behoefte aan hebben, welke thema's ze belangrijk vinden en welke vakken ze graag zouden willen verbeteren of zelf maken. Zo ontwikkelden zijn tweedejaars studenten het vak Law & Love - Rebuilding justice, voor hun derde studiejaar. Hoe verfrissend kan je het maken!

Rebuilding Education

Bekijk de pitch

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.