VU docent Pim Klaasen over activerend blended onderwijs

Laatst gewijzigd op 20 maart 2023
Studenten stellen vragen aan externe experts - activerend blended onderwijs volgens Pim Klaasen, universitair docent bij het Athena Instituut.

Zijn praktijkvoorbeeld gaat over het activeren van studenten door ze vragen te laten voorbereiden voor experts van buiten de VU (dus de toekomstige collega’s van de studenten). Gezamenlijk kiezen ze wat de beste vragen zijn om voor te leggen. Het lezen van literatuur en opdrachten doen, wordt zo relevanter in een maatschappelijke context voor de studenten en de interactie is op hoog niveau.

Docent Pim Klaasen vertelt over activerend blended onderwijs

Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU

Lees over Pim zijn onderzoek op de VU Research portal.

Meer inspiratie over activerend blended onderwijs? Klik op één van onderstaande knoppen!

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.