VU Docent Lenneke Sprik over activerend blended onderwijs

Laatst gewijzigd op 17 januari 2024
Studenten activeren met kennisclips - activerend blended onderwijs volgens Lenneke Sprik, docent internationale veiligheid.

In haar praktijkvoorbeeld vertelt ze hoe ze kennisclips inzet waarin ze de hoofdlijn van de stof uitlegt. De studenten bestuderen die clips voor de onderwijsbijeenkomst. Lenneke gaat de interactie met studenten aan via discussie, maar bijvoorbeeld ook met een online quiz. Ze stelt daarin vragen om te kijken of studenten de belangrijkste concepten van de stof weten en begrijpen. Dit houdt de studenten alert en zorgt voor een diepere verwerking van de stof.

Docent Lenneke Sprik over activerend blended onderwijs

Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU

Lees over Lenneke haar onderzoek op de VU Research portal.

Meer inspiratie over activerend blended onderwijs? Klik op één van onderstaande knoppen!

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.