VU Docent Ilja Cornelisz over activerend blended onderwijs

Laatst gewijzigd op 16 maart 2023
Studenten krijgen de regie over hun leerproces - activerend blended onderwijs volgens Ilja Cornelisz, universitair hoofddocent Onderwijswetenschappen

Hij zorgt ervoor dat het voor studenten heel duidelijk is wat ze elke week moeten doen en biedt de stof op meerdere manieren aan. Zo kunnen studenten zelf de regie nemen over hun leeractiviteiten. Studenten kunnen bijvoorbeeld online oefenen met een programma. Ilja biedt ook korte online kennisclips aan over ingewikkelde onderwerpen. Een belangrijk onderdeel van zijn vak is een wekelijkse vragensessie waarin de vragen van de studenten worden besproken. Ilja stelt daar ook zelf veel interactieve vragen over de belangrijkste concepten. Deze aanpak zorgt ervoor dat de studenten actief zijn. Ilja kan zo vooral focussen op de studenten helpen de hoofdlijn en de relevantie van het vak te begrijpen.

Inspiratievideo Ilja Cornelisz

Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het Youtubekanaal van de VU

Lees meer over Ilja zijn onderzoek op de VU Research portal.

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.