HRM-zaken
Waar voer ik verlofuren in?
Via het Service portaal kun je vakantie of een vrije dag aanvragen, wijzigen en of je vakantiekaart inzien. Dit doe je via de blauwe ‘Direct regelen’ knop op de HRM vakantie aanvragenpagina.
HR-zaken regelen in minder kliks
Om bijvoorbeeld je salarisspecificatie te bekijken, moet je nu meerdere keren klikken en je authenticatie geven. De VU werkt met een standaard service portaal waarin dat nodig is, maar dat kan ook anders!
Tip: verminder dat aantal kliks door in het serviceportaal je veelgebruikte self services (bijv. de ‘salarisspecificatie’) aan te merken als ’favoriet’. Die zijn dan voortaan direct toegankelijk boven in je scherm.
Bestanden uploaden en/of wijzigingen aanbrengen in het serviceportaal
Een bestand uploaden bij het jaargesprek, in je eigen personeelsdossier of als leidinggevende in het personeelsdossier van jouw medewerker, dat kan in ons service portaal. Een bestand voor het jaargesprek kun je uploaden in de 1e stap van het jaargesprek bij ‘input medewerker’. Zowel medewerker als leidinggevende kunnen via de self service een document aan het personeelsdossier toevoegen. Zie hiervoor de pagina over jouw personeelsdossier.
Via het serviceportaal kun je aangeven of de aanvraag voor jezelf is of voor één van je teamleden.
Vakantieuren voorgaande jaren niet inzichtelijk in het serviceportaal?
De vakantiekaart in het serviceportaal biedt een overzicht van alle vakantiesoorten apart onder elkaar, met daarbij het betreffende saldo en de bijbehorende toekomstige vervaltermijnen.
Deze informatie is onlangs uitgebreid met hoe je je vakantiesaldo per vandaag of op een datum in de toekomst kunt zien. Meer informatie over o.a. aanvragen, registreren, opbouw lees je op vu.nl
Meerdere wijzigingen tegelijk maken in het serviceportaal en een einddatum meegeven bij tijdelijke FTE uitbreiding medewerker
In het serviceportaal is het niet mogelijk om in 1 wijziging een tijdelijke werktijduitbreiding aan te geven. Dit betreft twee aparte wijzigingen.
Wat te doen als een Onboarding via het systeem niet wordt afgerond (heeft de nieuwe medewerker de mail wel ontvangen of is deze in de spam terechtgekomen of een andere reden)?
Leidinggevenden kunnen in de status van de onboarding zien in welke fase onboarding zich bevindt en zo het hele onboardingsproces volgen. Je ziet hierin of er nog actie verwacht wordt van de medewerker. De VU heeft geen regie over de SPAM-folder van de nieuwe medewerker. Net zoals op de VU is het advies om af en toe de spamfolder te checken. Rondt de medewerker deze taken niet af, volgt er inderdaad geen extra notificatie naar de medewerker of de leidinggevende.
Digitaal verlengen van een gastvrijheidsverklaring?
In het serviceportaal kun je een gastvrijheidsverklaring digitaal verlengen via: 'wijzigen overeenkomst externe medewerker'. De externe medewerker voert zelf de verlenging in via de portaalpagina: ‘overeenkomst externe medewerker’. Vervolgens komt de externe medewerker op de pagina ‘Werkorder bewerken’ waarin de einddatum gewijzigd kan worden. Hiermee is de verlenging geregeld.
Informatievoorziening
Status ergernissen over VU.nl
Uitkomsten van het gebruikersonderzoek van van vu.nl door de afdeling Communicatie & Marketing (C&M) bevestigen de meldingen die onze werkgroep heeft ontvangen over de zoekfunctie en de navigatie binnen vu.nl. Samen met C&M bespreken wij een passende oplossing hiervoor.
Lees ook de update van 11 mei jl.