Meldingen over procedures, werkwijzen etc. kun je het beste doen bij de service desks van onze diensten. Op de service desk pagina op ons serviceportaal lees je waarvoor je bij welke service desk terecht kunt. Voor zaken die daarbuiten vallen, zoeken wij naar oplossingen samen met de dienst waarbij de melding het best past. Hieronder lees je daarvan de status per 11 mei jl.
HRM
Op 1 plek vervangers instellen
De VU heeft bewust gekozen voor een standaard systeem. Hierdoor is maatwerk, zoals het instellen van vervanging op één plaats, niet mogelijk. Op vu.nl vind je meer informatie en uitleg over de ‘vervanging finance-taken en over ‘vervanging HRM taken’.
Self service bij verlenging of beëindigen dienstverband niet altijd fijn
De VU heeft bewust gekozen voor een standaardsysteem waarin maatwerk niet altijd mogelijk is. Sinds 2012 hanteert de VU een self service-systeem. Workflows hierin worden bij de bron geïnitieerd, dus, waar mogelijk door de medewerker zelf, o.a. om administratieve last bij de leidinggevende te verlagen. Deze werkwijze heeft het aantal wijzigingen dat met terugwerkende kracht wordt ingevoerd substantieel verminderd, omdat in de praktijk blijkt dat de medewerker zelf meer belang heeft om een wijziging snel en op tijd te verwerken dan de leidinggevende. Er is daarom geen reden om de eerder gemaakte systeemkeuze ter discussie te stellen.
Toelage of gratificatie bedrag invullen onmogelijk
Bij de inrichting van het systeem is bewust gekozen om toelagen en gratificaties in percentages te registreren. Hierdoor worden deze bij een wijziging van salaris door een periodieke verhoging, bevordering of een cao-verhoging, automatisch aangepast aan het nieuwe salaris. Bij een vast bedrag is dat niet mogelijk en zouden deze bedragen bij iedere vorm van salariswijziging handmatig moeten worden herberekend.