Dönszelmann, S. (2022). Havo en de vreemde talen; over stuiterbalgedrag, topografie en échte schoolvakken. Sprekend Havo (16-21), Den Haag: Nuffic LinQ; Opmeer: OBT.
Kaal, A.A. & Dönszelmann, S. (Eds.) (2020). Language Awareness - Special issue: Towards Language Aware Citizenship. Selected papers from the 14th International Conference of the Association for Language Awareness. Vrije Universiteit Amsterdam, July 2018. Volume 29, no. 3-4.
Dönszelmann, S. (2019). Doeltaal-Leertaal: Didactiek, professionalisering en leereffecten. Proefschrift. Vrije Universiteit Amsterdam. Almere: Parthenon.
Dönszelmann, S., Kaal, A., Graaff, R. de & Beishuizen, J. (2019). Doeltaal-Leertaal; de invloed van een concrete doeltaaldidactiek op vaardigheidsprestaties in de reguliere mvt-les. Levende Talen Tijdschrift, 20-4 (2-12).
Dönszelmann, S. (2018). Doeltaal-Leertaal. Over bibberen aan de rand van het taalbad en het docenten-taalbewustzijn. In J. Bloemert, K. de Glopper, W. Lowie, C. Ravesloot, K. van Veen & J. Graus (red.), Vakdidactisch onderzoek en de onderwijspraktijk (36-39). Utrecht: Levende Talen.
Kaal, A.A. & Dönszelmann, S. (2018). Stories about Language: Raising Learners’ Language Awareness Using Metaphor. In: Narrative and metaphor in education: Look Both Ways. Hanne, M. & Kaal, A. A. (eds.). Routledge.
Dönszelmann, S., Kaal, A., Beishuizen, J., & Graaff, R. de. (2016). Doeltaal Leertaal: Een didactiek en een professionaliseringstraject. Levende Talen Tijdschrift, 17(3), 35–45.