Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
Studentenbalie HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Publicaties | Sebastiaan Dönszelmann

Publicaties | Sebastiaan Dönszelmann

Dönszelmann, S. (2022). Havo en de vreemde talen; over stuiterbalgedrag, topografie en échte schoolvakken. Sprekend Havo (16-21), Den Haag: Nuffic LinQ; Opmeer: OBT.

Dönszelmann, S., Beuningen van, C., Kaal, A.A. & Graaff de, R. (2020). Handboek Vreemdetaledidactiek; vertrekpunten, vaardigheden en vakinhoud. Bussum: Coutinho

Kaal, A.A. & Dönszelmann, S. (Eds.) (2020). Language Awareness - Special issue: Towards Language Aware Citizenship. Selected papers from the 14th International Conference of the Association for Language Awareness. Vrije Universiteit Amsterdam, July 2018. Volume 29, no. 3-4. 

Dönszelmann, S. (2019). Doeltaal-Leertaal: Didactiek, professionalisering en leereffecten. Proefschrift. Vrije Universiteit Amsterdam. Almere: Parthenon.

Dönszelmann, S., Kaal, A., Graaff, R. de & Beishuizen, J. (2019). Doeltaal-Leertaal; de invloed van een concrete doeltaaldidactiek op vaardigheidsprestaties in de reguliere mvt-lesLevende Talen Tijdschrift, 20-4 (2-12).

Dönszelmann, S. (2018). Doeltaal-Leertaal. Over bibberen aan de rand van het taalbad en het docenten-taalbewustzijn. In J. Bloemert, K. de Glopper, W. Lowie, C. Ravesloot, K. van Veen & J. Graus (red.), Vakdidactisch onderzoek en de onderwijspraktijk (36-39). Utrecht: Levende Talen.

Kaal, A.A. & Dönszelmann, S. (2018). Stories about Language: Raising Learners’ Language Awareness Using Metaphor. In: Narrative and metaphor in education: Look Both Ways. Hanne, M. & Kaal, A. A.  (eds.). Routledge. 

Dönszelmann, S., Kaal, A., Beishuizen, J., & Graaff, R. de. (2016). Doeltaal Leertaal: Een didactiek en een professionaliseringstrajectLevende Talen Tijdschrift, 17(3), 35–45.

Ga hier terug naar Sebastiaan's profiel.

Snelle navigatie VU Lerarenacademie

Ga hier direct terug naar de homepage van de VU Lerarenacademie.
Veelbezochte cursussen: Lesson StudyOpleiding voor LerarenopleidersULO
Cursussen per doelgroep: lerarenschoolopleiderszij-instromers

Wilt u een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Vivian van Piggelen, medewerker studentzaken, lerarenacademie@vu.nl.

Of bel ons op: 020 598 9279 (op ma en wo tussen 9.00-16.00 uur). 

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam