Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Publicaties | Bregje de Vries

Publicaties | Bregje de Vries

Westbroek, H., Jongejan, W., Kaal, A., & De Vries, B. (2022). Research literacy in initial teacher education: Supporting the development of personal theories. In P. Boyd, A. Szplit, & Z. Zbróg (eds.), Developing teachers’ research literacy (pp.113-136). Kraków: Libron.

Murray, J., Kidd, W., De Vries, B., McMahon, A., & Viswarajan, S. (2021). Designing professional development for teacher educators: Creating long-term learning for the workplace. In R. Vanderlinde, K. Smith, J. Murray & M. Lunenberg (Eds.), Teacher educators and their professional development: Learning from the past, looking to the future (pp.131-143). Routledge.

De Vries, B., & Oolbekkink-Marchand, H. (2020). Hoe blijf je lerarenopleider? Een waaier aan professionaliseringsmogelijkheden. In H. Oolbekkink-Marchand, Q. Kools, H. Stokhof & M. Vervoort (red.), De Staat van de Lerarenopleider (pp.23-28). Velon.

De Vries, B., Swennen, A., & Dengerink, J. (2020). Design principles for the professional development of teacher educators: Illustrations of narration, dialogue and self-study. Parezja, 13(1), 47-54. Te downloaden van: www.parezja.uwb.edu.pl

De Vries, B., Nieveen, N., & Huizinga, T. (2020). De leraar als curriculumontwikkelaar. In J. Dengerink, J. van der Meij & J. Onstenk (red.), Leraar: een professie met perspectief 2 (pp.72-81). Meppel: Ten Brink Uitgevers.

Stokhof, H.J.M., De Vries, B., Bastiaens, T., & Martens R. (2020). Using Mind Maps to Make Student Questioning Effective: Learning Outcomes of a Principle-Based Scenario for Teacher Guidance. Research in Science Education, 50, 203-225.

De Vries, B. (2018). Resonating with reflexive design: On participatory design, narrative research and crystallization. Educational Design Research, 2(1). Available at: https://journals.sub.uni-hamburg.de/EDeR/article/view/1184.

De Vries, B., Schouwenaars, I., Derks, M., & Folker, W. (2018). Exploring the concept of a semi-permeable curriculum: Mixed Audience Masterclasses in teacher education. Journal of Finnish Universities of Applied Sciences, 3. To be downloaded from: https://uasjournal.fi/in-english/semi-permeable-curriculum-mixed-audience-masterclasses/.

Stokhof, H.J.M., De Vries, B., Bastiaens, T., & Martens R. (2018). Mind Map our way into effective student questioning: a Principle-Based Scenario. Research in Science Education 49, 347-369.

Westbroek, H., De Vries, B., Jongejan, W., Kaal, A., & Pauw, I. (2018). Opleiden voor de toekomst: Hoe praten over onderzoek professionele ruimte creëert. VELON Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 39(4), 49-64.

De Vries, B., Schouwenaars, I., & Stokhof, H. (2017). Turning teachers into designers: The case of the Ark of Inquiry. Science Education International, 28(4), 246-257.

De Vries, B. Wierda-Boer, H., Van Kan, C., & Van der Steen, J. (2017). Effectieve kennisbenutting in scholen: de waarde van gespreid leiderschap. De Nieuwe Meso, 2, 26-37.

De Vries, B., & Van Hoorn, M. (2017). Onderzoekend leren binnen en buiten de school. Pedagogiek in Praktijk, sept, 22-26.

Stokhof, H.J.M., De Vries, B., Bastiaens, T., & Martens, R. (2017). How to guide effective student questioning? A review of teacher guidance in primary education. Review of Education, 5(2),123-165.

Ga hier terug naar Bregje's profiel.

Snelle navigatie VU Lerarenacademie

Ga hier direct terug naar de homepage van de VU Lerarenacademie.
Veelbezochte cursussen: Lesson StudyOpleiding voor LerarenopleidersULO
Cursussen per doelgroep: lerarenschoolopleiderszij-instromers

Wilt u een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Vivian van Piggelen, medewerker studentzaken, lerarenacademie@vu.nl.

Of bel ons op: 020 598 9279 (op ma en wo tussen 9.00-16.00 uur).