Heb je een klacht?
Klachten kunnen gaan over:
- De dienstverlening van VU-NT2: je bent ontevreden over de kwaliteit van de geleverde dienst (bijvoorbeeld een les, cursus, masterclass, opleiding, product of assessment).
- Een gedraging of handeling van een medewerker van VU-NT2: je bent ontevreden over de manier waarop je bent behandeld door een docent, een medewerker van de cursusadministratie of eventueel een andere medewerker van de VU.
Wat moet je doen?
Heb je een klacht over de dienstverlening, dan vragen wij je deze eerst te bespreken met je docent, de cursusadministratie of de coördinator van NT2 Academy, NT2 Professional of NT2 Expert. Komen jullie er samen niet uit? Dan kun je een formele klacht indienen via het klachtenformulier (zie onder).
Als jouw klacht gaat over intimiderend of agressief gedrag van medewerkers of medestudenten, discriminatie, of ongewenste intimiteiten, en je kunt het niet oplossen met de coördinator, dan kun je in plaats van het klachtenformulier in te vullen ook rechtstreeks contact opnemen met een van de VU-vertrouwenspersonen.
Klachtenformulier
Bij de VU-NT2 cursusadministratie kun je een digitaal klachtenformulier opvragen via vu-nt2@vu.nl. Het volledig ingevulde formulier stuur je terug naar VU-NT2. Vermeld altijd je volledige naam en alle contactgegevens. Anders kan de klacht niet door ons in behandeling worden genomen.
De procedure verloopt als volgt:
- Je ontvangt binnen twee werkdagen per mail een ontvangstbevestiging van je klacht. Je klacht wordt geregistreerd.
- Je klacht wordt vertrouwelijk in behandeling genomen door een onafhankelijke klachtencommissie.
Als je een klacht hebt naar aanleiding van een assessment, dan kan alleen de gevolgde procedure beoordeeld worden. Het is niet mogelijk om een klacht in te dienen tegen de inhoudelijke beoordeling. - Binnen twee weken na ontvangstdatum ontvang je per e-mail een beoordeling van de klacht, een voorstel voor een oplossing of een afwijzing van de klacht. Als de termijn van twee weken niet haalbaar is, word je daarover tijdig geïnformeerd. De maximale afhandelingstermijn is zes weken.
- De uitspraak van de klachtencommissie is bindend.
- Bent je inburgeraar, en niet tevreden met de afhandeling van je klacht door VU-NT2, dan kun je je klacht indienen bij de Klachtenlijn van Blik op Werk (voor inburgeraars). Als de klacht dan nog altijd niet naar tevredenheid is afgehandeld, kun je je wenden tot het College Arbitrage Inburgeren van Blik op Werk.