Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Bewijs jezelf en maak het verschil

Krijg grip op de echte kwesties

De Marketing master combineert diepgaande academische studie met praktische toepassing. Je leert om de nieuwste marketingkennis te analyseren, toe te passen en te innoveren. Met interactieve leermethoden, inclusief praktijkgerichte casestudy's en opdrachten, ontwikkel je de vaardigheid om marketingtheorie om te zetten in impactvolle strategieën. Je ontwikkelt kritische onderzoeksvaardigheden die je vervolgens toepast in het afstudeerproject.

Gedurende deze eenjarige master van september tot juli, krijg je les van toonaangevende experts die publiceren in de meest prestigieuze internationale marketingtijdschriften. Ze begeleiden je door de wereld van consumentenmarketing, marketingstrategie, klantenanalyse, digitale marketing, merkbeheer, duurzame marketing, en meer.

Vanaf dag één werk je samen met wereldwijde merken zoals Unilever, Heineken, Philips, FrieslandCampina. Elk vak begint met een actuele uitdaging van deze marktleiders, waardoor je de unieke kans krijgt om nauw met hen samen te werken en innovatieve oplossingen rechtstreeks aan hun leidinggevende teams te presenteren.

Kies een van de drie specialisaties die het beste bij je past:

  • Digital Marketing and Analytics
  • Brand and Customer Management
  • Sustainability and Social Impact

Wil je meer informatie over het vakkenschema? Bekijk dan de academische kalender.

Welke specialisatie kies ik?

Ontdek wat de verschillende mogelijkheden zijn binnen de master.

Samenvatting

Wil je aan de slag in het groeiende veld van digitale marketing en de analytische vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn in ons steeds complexer wordende medialandschap? De specialisatie Digital Marketing and Analytics (DM&A) is erop gericht je een diepgaande kennis te bieden van het digitale domein, inclusief de nieuwste strategieën, tools en technologieën. Door klantenanalyse en big data te gebruiken, zul je praktische vaardigheden ontwikkelen om waardevolle inzichten over klanten te genereren, waardoor je de marketingprestaties en het rendement op investeringen kunt verbeteren.

Samenvatting

Wil je je carrière voortzetten in brand management, customer relationship management, of als algemeen marketingmanager, in een B2C of B2B-omgeving? De specialisatie Brand and Customer Management (B&CM) helpt je bij het bereiken van deze doelen!

Je krijgt de kennis om klantreizen te analyseren en te optimaliseren, verschillende contactmomenten te ontwerpen en na te denken over een integrale marketingervaring voor de klant. Verdiep je in  de wereld van brand management, waarbij je leert hoe je de perspectieven van consumenten, bedrijven en medewerkers kunt integreren bij het beheren van merken.

Samenvatting

Benut jij graag de kracht van marketing om een betere wereld te creëren? De Sustainability and Social Impact specialisatie (S&SI) is bedoeld voor toekomstige marketingprofessionals die verder willen gaan dan traditionele methoden en hun vaardigheden willen inzetten om het welzijn van consumenten te verbeteren, de planeet te beschermen en samenlevingen te versterken. We behandelen onderwerpen zoals het beïnvloeden van consumentenkeuzes, financiële besluitvorming, voedingsmarketing en gezondheid. Met praktische tools en kaders leer je hoe consumenten reageren op duurzaamheid en ontwikkel je strategieën om duurzame praktijken te bevorderen binnen bedrijven, onder consumenten en in de samenleving als geheel.


Als Marketing master afgestudeerde met de specialisatie S&SI zijn er talloze mogelijkheden voor je in verschillende sectoren, omdat bedrijven zich steeds meer richten op duurzaamheid en hun activiteiten, producten en strategieën daarop aanpassen. Deze specialisatie vormt ook een stevig fundament voor rollen bij non-profitorganisaties, overheidsinstanties of adviesbureaus die zich bezighouden met het ontwikkelen en implementeren van duurzame oplossingen voor organisaties.

Verander je toekomst met de Marketing master

Verander je toekomst met de Marketing master

Als je de Marketing master hebt afgerond, liggen er talloze loopbaanmogelijkheden voor je open. Je kunt werken in diverse vakgebieden; onze alumni hebben posities bekleed variërend van product- of merkmanagement tot marketingonderzoek en online marketingadvies.

Ontdek je toekomstmogelijkheden

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam