Leren voor de Toekomst

Maak huiswerkbegeleiding toegankelijk voor iedereen

Darine - Student Bedrijfskunde

Veel leerlingen hebben behoefte aan huiswerkbegeleiding, maar niet alle ouders kunnen dit betalen. Dat was ook het geval bij student Darine. Toen dacht hij: geld mag nooit bepalen of ik mijn school afmaak. Hij bood zichzelf aan als goedkope huiswerkbegeleider en in 2018 richtte hij stichting Leren voor de Toekomst op. Leerlingen en studenten geven daar bijles tegen een lage vergoeding. Zijn doel? Het onderwijs toegankelijk maken voor iedereen.

Doe mee!

De vraag naar betaalbare begeleiding is groot: inmiddels zijn er meer dan 25 locaties met meer dan 100 begeleiders. Wil je meehelpen? Geef jezelf dan op als begeleider! De meeste begeleiders beginnen als vrijwilliger bij Leren voor de Toekomst. Als vrijwilliger sta je vaak in het weekend voor een groep leerlingen in jouw buurt of gemeente. De begeleiding start bij de onderbouw van de basisschool en loopt door naar alle niveaus van de middelbare school. Meer informatie vind je op de website van de stichting.

Three people discussing homework

Wil jij ook je wereld veranderen?

Bezoek het VU Masterevent
Jongen en meisje dragen een koptelefoon en voeren een gesprek door een microfoon
Volg de master Taalwetenschappen aan de VU Amsterdam en leer analyseren hoe talen in elkaar steken.
Little boy hanging on the back of a crawling man, laughing
Tijdens de master Pedagogische Wetenschappen aan de VU bepaal je de toekomst van nieuwe generaties.
Leraar geeft les aan kinderen
Wil jij een rol van belang spelen het onderwijs? Wil je kinderen helpen het optimale uit zichzelf te halen? Lijkt het je leuk om voor de klas te staan?
Twee mensen kijken naar een laptop
In de Master Entrepreneurship leer je nieuwe ideeën en uitdagende concepten om te zetten in ondernemende vaardigheden en succesvol ondernemerschap.
Mensen aan het werk op een steiger
In de fulltime eenjarige master Business Administration aan de VU onderzoek je op welke manier je het meest optimale bedrijfsresultaat kunt bereiken.