Ontdek de kunst van het overtuigen

Sem01 (2024-2025) Retorica (in Dutch)

‘Wie zich niet onderwijst in de retorica, wordt er het slachtoffer van’.

Dat zijn de woorden van een onbekende Griek, 2000 jaar geleden. De wereldgeschiedenis leert ons dat de kunst van het overtuigen een gevaarlijk goedje is. Het woord is een wapen, leer het te herkennen en het te hanteren. Daarbij steeds de vraag: als je alle trucs en toeren toepast, wat is daar de ethische consequentie van? Wat doe je met je toehoorder en wie is verantwoordelijk voor hun daden die jij hebt aangeraden?

Ga voor meer informatie en detail naar ‘Inhoud’ bovenaan de pagina.

Wat vonden andere studenten?

"Beste vak ooit!" "SUPER VAK!"

"De docenten hebben mij gestimuleerd om kritisch na te denken over mijn rol in de maatschappij. (...) Iedere student heeft er baat bij om zijn stem te vormen. Want hoe verwacht je een rol aan te nemen in de maatschappij of een groep te vertegenwoordigen als je zelf niet eens weet waar je voor staat?"

"Retorica biedt een perfecte combinatie van theorie en praktijk."