Hoe word je niet iets, maar iemand? Meld je aan voor één van de vier Dream Teams

10 juli 2024
In een Dream Team krijg je de kans om maatschappelijke impact te maken en ontwikkel je jouw persoonlijke en professionele en ondernemende vaardigheden. Je maakt deel uit van een team dat bestaat uit 8 tot 14 bachelor- en masterstudenten van uiteenlopende opleidingen en met een mooie mix aan vaardigheden. Zo vul je elkaar aan, versterk je elkaar, verleg je grenzen en groei je naast academisch ook op persoonlijk en maatschappelijk vlak. Kortom: je ontwikkelt ‘A Broader Mind’.

Wat deelname aan een Dream Team je oplevert

• Je werkt samen met studiegenoten uit andere jaarlagen en ook van andere studies.
  • Je breidt je netwerk enorm uit. Je gaat samen op zoek naar interessante partners, binnen of buiten de VU. Zo leer je netwerken, relaties met stakeholders te onderhouden en creatieve ideeën te pitchen in een professionele context.
  • Je bouwt aan je C.V. Je ontwikkelt vaardigheden die bijdragen aan je persoonlijke en professionele groei.
  • Je team wordt bijgestaan door onderzoekers (ambassadeurs) die hun kennis, kunde en professionele netwerken delen.
  • Je ontvangt 6 extracurriculaire ECTS als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. In sommige gevallen kun je 6 intracurriculaire ECTS verdienen. Zie veelgestelde vragen onderaan de pagina.
  • Je krijgt een trainingsprogramma aangeboden waarin je onder andere leert om doelstellingen en prioriteiten te formuleren, samenwerkafspraken te maken en na te komen, en bij te sturen op basis van voortgang en resultaten.
  • Je team wordt begeleid door het VU Demonstrator Lab, als onderdeel van VU entrepreneurship, waar je de andere Dream Teams ontmoet en terecht kunt met praktische vragen.
  • En je maakt heel veel nieuwe vrienden!

Er zijn dit jaar vier Dream Teams:

1. VU-Vital
    Verbeter de fysieke en mentale gezondheid van studenten en medewerkers  en verlaag daarmee de biologische leeftijd. Hoe oud ben je echt?
  2. Burning Lowlands
    Hoe kunnen we de natuur beschermen, landbouw bedrijven, recreëren, de biodiversiteit vergroten én tegelijkertijd onze veiligheid waarborgen tegen vernietigende branden?
  3. Reduce Food Waste
    Denk mee over hoe je studenten en medewerkers op de VU bewust kunt maken van voedselverspilling en hen kunt verleiden tot betere keuzes.
  4. PULSE Racing
    Verbeter de mobiliteit en vitaliteit van mensen met een dwarslaesie met behulp van Functionele Elektrostimulatie (FES). Neem komend jaar deel aan Cybathlon, een internationale wedstrijd waarbij getalenteerde parathleten met geavanceerde robotica strijden om een gouden plak.

Meld je aan
Wil jij deel uitmaken van een van bovenstaande Dream Teams? Meld je uiterlijk 16 september 2024 aan en upload je motivatie en CV!

Heb je aanvullende vragen? Stuur dan een mail aan dreamteams@vu.nl en we nemen contact met je op.

Kijk voor meer informatie op de Dream Teams webpagina.