Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Strategieën voor de implementatie van CSL

Laatst gewijzigd op 4 november 2024
Op deze pagina vindt u informatie over strategieën voor het implementeren van Community Service Learning (CSL) in een academische setting. CSL is een vorm van educatie waarin studenten hun academische skills kunnen gebruiken om maatschappelijke problemen aan te pakken. Hierbij is reflectie een belangrijk onderdeel van het leerproces.

CSL omvat drie componenten: academische inhoud van docenten en studenten, relevante service door samenwerking met maatschappelijke partners en reflectie om theorie aan de praktijk te koppelen.

CSL als vorm van educatie heeft toegevoegde waarde voor verschillende betrokkenen, waaronder maatschappelijke partners, docenten en studenten. Partners leren van uitkomsten en van bijdragen van de studenten, docenten maken persoonlijke en professionele groei door en studenten ontwikkelen hun kritisch denkvermogen, probleemoplossend vermogen en interpersoonlijk- en intercultureel begrip.

Voor effectieve implementatie van CSL willen we drie lessen benadrukken:

  • Allereerst, kies de juiste vorm, gebaseerd op eerdere ervaring van de studenten en de doelstellingen van de cursus.
  • Ten tweede, ga op tijd in gesprek met de maatschappelijke partner, idealiter 3 maanden van tevoren, om rollen en verwachtingen te kunnen bespreken.
  • Tot slot, ontwikkel een gestructureerde reflectie en evaluatie strategie die aansluit bij de doelstellingen van de cursus en die alle belanghebbenden betrekt, beide in evaluatie van het eindproduct en het samenwerkingsproces.

Voor verdere ondersteuning kunt u contact opnemen met het CSL team (CSL@VU.nl) voor hulp bij bijvoorbeeld het herontwerpen van een vak of bij het maken van connecties met maatschappelijke partners.

Kijk de video over implementatie strategieën

Deze video gaat dieper in op CSL als onderwijsmethode en legt de verbanden tussen de verschillende implementatie strategieën uit.

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam