Bij de VU herinneren we de medewerkers via een jaarlijkse taak eraan om het geregistreerde nevenwerk te controleren en aan te passen als dat nodig is. Deze taak wordt in de maand april verstuurd en is daarna zichtbaar in de takenlijst. Ook ontvangen de medewerkers hiervan een bericht via een notificatie per e-mail.
Vanuit de taak kan de medewerker doorklikken naar de self service Nevenwerkzaamheden en daar het nevenwerk indien nodig aanpassen of aanvullen met nieuw nevenwerk dat nog niet eerder is geregistreerd.
Na de controle en eventuele aanpassing rondt de medewerker de taak af met het beantwoorden van één van de volgende opties:
- Ik heb momenteel geen nevenwerkzaamheden
- Alle geregistreerde nevenwerkzaamheden zijn nog actueel
- Niet alle geregistreerde nevenwerkzaamheden waren meer actueel en die heb ik nu aangepast
De taak moet daadwerkelijk worden afgesloten via de blauwe knop 'Indienen'.
Bij nieuw nevenwerk of aanpassingen aan bestaand nevenwerk ontvangt de leidinggevende altijd een taak om het nevenwerk goed te keuren.