Grafische communicatiemiddelen maken en bestellen

Laatst gewijzigd op 12 januari 2024
Grafische communicatiemiddelen kun je vaak zelf maken en bestellen.

Visitekaartjes, flyers of brochures, naambordjes of adresstickers, je kunt ze vaak zelf maken via de VU-brand portal. Wil je hulp inschakelen van onze eigen VU Designstudio, neem dan contact op via designstudio@vu.nl. Voor het bestellen van drukwerk neem je contact op met de Repro.

Grafische communicatiemiddelen bestellen

• Briefpapier, enveloppen, adresstickers en visitekaartjes VU

De VU gebruikt een aantal kantoorartikelen in VU-huisstijl die je kunt bestellen, zoals papier, enveloppen, adresstickers, memoblokjes en visitekaartjes. Heb je een idee voor een nieuw item? Geef het ons door! designstudio@vu.nl.

Enveloppen, briefpapier en diplomapapier

• Enveloppen zijn in drie maten verkrijgbaar: C5 (162 x 229 mm), C4 (324 x 229 mm) en EC4 (240 x 340 mm).
    • Briefpapier en diplomapapier is verkrijgbaar op A4 (210 x 297 mm).
    • C5 envelop is verkrijgbaar met en zonder venster. C4 envelop is alleen verkrijgbaar met venster. EC4 envelop (240 x 340 mm) is alleen verkrijgbaar zonder venster.

Alle enveloppen worden bedrukt met een Nederlands VU-logo. De enveloppen zijn voorzien van een gomstrip. Op de enveloppen staat één afzenderadres.

Als je via het MS Word-sjabloon het adres print, dan komt automatisch in het adresvenster of -etiket de organisatiecode te staan. De postkamer weet dan bij een retourzending wie de afzender is.

Kosten

• C5-envelop zonder venster: € 32.50 per 500 stuks C5-envelop met venster: € 35,00 per 500 stuks C4-envelop met venster: € 50,00 per 250 stuks EC4-envelop zonder venster: € 55,00 per 250 stuks
    • Briefpapier, A4 (210 x 297 mm): € 37,00 per 1.000 vel
    • Diplomapapier, A4 (210 x 297 mm): € 50,00 per 1.000 vel
    • Tegen een meerprijs is het eventueel mogelijk via Repro VU print services een specifiek adres op de envelop te vermelden. De enveloppen worden dan tevens voorzien van een plakstrip.
      Kosten: C5-envelop zonder venster: € 105,00 per 500 stuks C5-envelop met venster: € 105,00 per 500 stuks

Locatie Repro VU print services is geopend van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur. Hoofdgebouw (verdieping -1, kamer KA-30 )

E-mail : repro@vu.nl
    Telefoon : 020 59 85932
    Instagram : @reprovu

• Assistentie bij drukwerk, ontwerp en fotografie

VU Designstudio is het loket voor producten en diensten op het gebied van grafische vormgeving, fotografie, drukwerk.

Heb je een opdracht? Meld die dan aan via dit opdrachtformulier. Je ontvangt van ons een begroting en eventueel een planning.

VU Brandportal
    Met de VU-brand portal kun je zelf diverse communicatiemiddelen samenstellen en laten produceren bij de afdeling Reprografie, zoals folders, flyers en posters.

• VU Mediabank

Ben je op zoek naar beeldmateriaal voor je brochure, presentatie, online of offline uitingen, dan kun je in de VU Mediabank geschikte beelden vinden of schakel onze beeldredactie in via fotografie@vu.nl

Houd hierbij rekening met de VU beeldrichtlijnen.

• Opleidingsflyers en brochures maken

Flyers en brochures voor je bachelor of master opleiding kun je zelf samenstellen in de VU-brand portal.

Wanneer je een opleidingsflyer niet zelf wilt of kunt samenstellen, dan kun je de hulp inroepen van de VU Designstudio via designstudio@vu.nl

• VU Logo

Meer informatie over gebruik van het VU logo en de huisstijl.

Heb je meer informatie nodig, of een ander bestandsformaat van een logo?
    Neem dan contact op met VU Designstudio via designstudio@vu.nl

• Congresposters

Een congresposter is een laagdrempelige, compacte en sterk visuele presentatievorm die veel wordt gebruikt op congressen en symposia.

Uit de VU-brand portal kun je PowerPoint-bestanden voor het maken van congresposters downloaden. De bestanden zijn per faculteit gerangschikt.

Het formaat is 90 x 120 cm. Er zijn zowel staande als liggende bestanden beschikbaar. Je kunt een keuze maken voor een Nederlandstalige of Engelstalige variant.

Toegang tot de VU-brand portal
    Met je VUnet-ID kun je inloggen als medewerker

• Naambadges en naambordjes

Een naambadge kun je op kleding spelden, naambordjes plaats je op tafel tijdens vergaderingen. Je bestellingen voor naambadges en/of naambordjes worden direct door de Repro in behandeling genomen. Je kunt je bestelling laten bezorgen of zelf bij de Repro ophalen. De factuur ontvang je van VU Designstudio. De kosten zijn afhankelijk van de bestelde aantallen. Er geldt een staffelkorting vanaf 50, vanaf 100 en vanaf 300 stuks. In het bestelformulier onder het kopje bestellen worden de kosten direct voor je berekend.

Voorbereiding
    Tijdens je bestelling wordt gevraagd om de namen aan te leveren die op de naambadges en/of naambordjes komen te staan. Deze moeten worden aangeleverd in het template Namenlijst voor naambadges (in Excel). Wanneer je de template hebt ingevuld en opgeslagen op je eigen computer, kun je hem gemakkelijk uploaden tijdens het bestelproces.

Direct naambordjes bestellen

• Sjabloon voor podcasttegel artwork

Podcast tegels voor een serie.
    De VU heeft een vast stramien voor het art-work van de podcast-tegel.
    De hoofdtegel van de serie bestaat uit de VU Avatar + titel van de serie. Achtergrond kleur is een van de VU kleuren.

Bij de afleveringen is er een label met het VU-logo, de naam van de serie en de titel van de aflevering. Maak duidelijke keuzes in beeld. Ook voor de herkenbaarheid van de serie.

De VU Designstudio kan de opmaak doen. Mail naar designstudio@vu.nl

Misschien ben je hier ook naar op zoek?

Wil je een diapositieve versie, heb je een ander bestandsformaat nodig of heb je een andere vraag over het VU-logo?

Neem dan contact op met de VU Designstudio.