Diefstal of inbraak(schade) melden?

Laatst gewijzigd op 21 maart 2024
De VU is open en gastvrij. Helaas maken sommige mensen misbruik van die gastvrijheid. Vermoed je diefstal of inbraak(schade)? Bel de Beveiliging op 020 59 85854.

De VU heeft een open karakter. Gebouwen zijn makkelijk toegankelijk voor studenten, medewerkers en bezoekers. Dat willen we graag zo houden. Helaas maken sommige mensen hier misbruik van. Bijvoorbeeld door te stelen. De afdeling Beveiliging registreert ongeveer tweehonderd diefstallen per jaar.

Vermoed je inbraak(schade), of zie je een verdachte situatie?

Volg deze stappen:

1. Bel de Beveiliging en/of het VU-noodnummer

Neem contact op met de Beveiliging 85854 (interne lijn) of 020 - 5985854 (via externe lijn). Spoedeisende gevallen meld je altijd via het VU-noodnummer 020 - 598 2222 (via externe lijn) of toestel 22222 (interne lijn). Je kunt ook naar de receptie van het betreffende gebouw gaan. Zij brengen je dan in contact met de Beveiliging.

Let op: is er iets gebeurd in het Transitorium of Kinderdagverblijf Kinderrijk? Neem dan contact op met de receptie van het MF-gebouw: 020 - 5985864. Is er iets gebeurd in het BelleVUe-gebouw? Neem contact op met de ‘Security Desk’ in de kelder van het Hoofdgebouw (KC-04): 020 - 5985854.

Bij de Security Desk (HG KC-04) is een (nazorg)folder verkrijgbaar met aanwijzingen waar je aan moet denken na een diefstal en belangrijke telefoonnummers. De Beveiliging kan je ook helpen als je aangifte wilt doen.

2. Vul het formulier 'Melding diefstal of inbraak(schade) van de VU in

Vul het formulier in via het Serviceportal:

De informatie in het formulier gebruikt de Beveiliging om het voorval te registreren en onderzoeken. Met jouw melding kan zij de veiligheid op de campus verder verbeteren. In het geval van gestolen VU-eigendommen gebruikt zij de gegevens om aangifte te doen bij de politie.

3. Inbraakschade?

Geef het door aan de Beveiliging. Bij (inbraak)schade schakelt de Beveiliging de technische dienst in voor de herstelwerkzaamheden.

Voorkom diefstal!

De VU is open en gastvrij. Helaas maken sommige mensen misbruik van onze gastvrijheid. Let daarom op het volgende:

• Bewaar waardevolle spullen altijd in gesloten kasten of lades.
  • Zorg dat je jas of tas niet voor het grijpen ligt.
  • Kamer op de begane grond? Let op je ramen.
  • Sluit je kamer altijd af, ook als je maar even weg moet!
  • Vergeet daarbij de ramen niet te sluiten.