Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
Studentenbalie HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Nadia El Abdellaoui

Junior vakdidactica scheikunde, universitaire lerarenopleidingen

Nadia El Abdellaoui is junior vakdidactica scheikunde bij de universitaire lerarenopleidingen. Haar baan op de VU is een tweede (kleinere) baan voor mij. Hiernaast werkt ze als scheikundedocent en sectievoorzitter op Het 4e gymnasium in Amsterdam. Dit doet ze al vijf jaar. Op de VU bestaat haar dagelijks werk uit het begeleiden van studenten, lessen bezoeken en nabespreken en werk van studenten nakijken. Daarnaast ondersteunt ze de vakdidacticus bij de lessen over vakdidactiek.  

Op Het 4e gymnasium bestaat haar dagelijks werk uit lessen voorbereiden en geven, toetsen maken en overleggen. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor het sectiebudget en programma van toetsing en afsluiting voor het schoolexamen scheikunde. En tot slot organiseer en begeleid ze één keer per jaar een tweedaags project, genaamd zingeving. Tijdens deze dagen brengen ze leerlingen in contact met mensen die op verschillende manieren richting geven aan wat zij belangrijk vinden: mensen die zich hebben verbonden aan een geloof, aangesloten zijn bij een politieke partij, een goed doel steunen of een combinatie hiervan.

Ze is blij als ze haar doelen heeft behaald, zoals ervoor zorgen dat haar uitleg goed aankomt bij alle leerlingen, of contact proberen te maken met een leerling waarbij dat nog niet goed gelukt is. Behaalt ze haar doel niet, dan is dat een uitdaging voor me, ze is dan continu bezig met uitzoeken hoe ze dit wel voor elkaar kan krijgen. Lukt het alsnog, dan motiveert haar dat weer om een volgend doel te behalen. Zo blijft ze zichzelf ontwikkelen en kan ze steeds een betere versie van haarzelf worden.  

Ga hier terug naar de teampagina van VU Lerarenacademie.

Snelle navigatie VU Lerarenacademie

Ga hier direct terug naar de homepage van de VU Lerarenacademie.
Veelbezochte cursussen: Lesson StudyOpleiding voor LerarenopleidersULO
Cursussen per doelgroep: lerarenschoolopleiderszij-instromers

Wilt u een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Vivian van Piggelen, medewerker studentzaken, lerarenacademie@vu.nl.

Of bel ons op: 020 598 9279 (op ma en wo tussen 9.00-16.00 uur). 

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam