Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU for Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Vrouwen aan de top
Israël en Palestijnse gebieden Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Maandelijkse update dagelijkse ergernissen - 10 juli

Welke ergernissen zijn er afgelopen maand opgelost?
Hieronder vind je de status van binnengekomen meldingen per onderwerp. Wil je meer weten over een specifieke melding, neem dan contact op via: vuture@vu.nl.

Servicedesks  

Klachten over reactietijden, het naar elkaar verwijzen en of geen oplossing bieden door servicedesks, hebben we gebundeld tot 1 melding. Samen met de werkgroep Dienstverlening wordt gekeken naar een nieuwe VU-brede werkwijze hiervoor.  

IT- Servicedesk  

Ticketing melding - opgelost of niet?  
Meldingen over bijvoorbeeld een storing of een defecte dockingstation kun je doen bij de IT- servicedesk. Deze zorgt vervolgens voor een oplossing. Is jouw melding opgelost dan ontvang je daarvan een notificatie. Hierin wordt jou gevraagd de voorgestelde oplossing wel of niet te accepteren. Bij een afwijzing blijft het ticket geopend om alsnog samen tot een oplossing te komen. Klik je per ongeluk op ‘accepteren’, dan denkt de servicedesk dat jouw probleem is opgelost terwijl jij dat misschien niet zo ervaart. 

Ondersteuning van thuiswerkplekken en de daarbij behorende faciliteiten   
Tijdens Corona is er met spoed een service thuiswerkplek ingericht. IT werkt momenteel aan een herinrichting van deze service en heldere afspraken en richtlijnen t.a.v. kosten, beheer en ondersteuning die we eind 2024 hopen te kunnen implementeren.  

Dagelijkse Ergernissen

IT-applicaties 

MicroSoft Teams start automatisch op (in Posts). Kan ik dit aanpassen? 
MS Teams is de standaard werkomgeving van de VU. Deze wordt als standaardinstelling opgestart zodra je je pc aanzet. Je kunt dit zelf aanpassen via het menu Instellingen (Settings) - Algemeen (General) - Systeem (System) in MS Teams.  
Wat je niet zelf kunt aanpassen, is dat MS Teams standaard opstart met ‘Posts’. Dit gebeurt omdat communicatie en samenwerking voorop staat in deze tool. Lees op VU.nl meer informatie en instructies over MS Teams.

Word en Powerpointtemplates ontbreken sinds migratie Windows 11 
De Word en Powerpoint huisstijltemplates zijn binnen Windows 11 beschikbaar. Je moet deze wel zelf installeren via het VU Bedrijfsportaal op de Windows 11 werkplek. Deze zijn echter nog niet beschikbaar via de virtuele omgeving (Remote Apps).  

Waarom kun je SAP op Windows 11 werkplekken alleen gebruiken via AVD?  
SAP is op de Windows 11 werkplek (Modern Workplace) alleen te gebruiken via Azure Virtual desktop (AVD) omdat de Modern Workplace zowel op de campus als thuis of elders via WIFI te gebruiken is. Dat komt doordat de noodzakelijke, achterliggende SAP-processen slechts op één uniforme wijze aangeboden kunnen worden namelijk via één VU IP-adres. AVD zorgt hierin voor de noodzakelijke beveiliging en het voorkomen van storingen. 


Lees ook de update van 14 juni en de update van 11 mei jl.

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam