Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU for Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Verbinding maakt verschil
Israël en Palestijnse gebieden Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

VU vergadercentra

De VU beschikt over een aantal centrale vergadercentra. Dit zijn representatieve vergaderlocaties die primair door VU-medewerkers worden gebruikt. Aanvullend worden de ruimten gebruikt voor VU for Professionals, externe bijeenkomsten of evenementen.   

Inrichting en voorzieningen 

De centra beschikken over foyers of zitgelegenheid, veelal met koffie/thee voorziening. Deze voorzieningen zijn uitsluitend bestemd voor bezoekers van het vergadercentrum. Binnen de openingstijden zijn de ruimten vrij toegankelijk.  

De ruimten kennen een vaste vergaderopstelling en zijn voorzien van een groot presentatiescherm. Gebruik van je eigen laptop is het uitgangspunt. Op locatie zijn aansluitkabels aanwezig (HDMI, USB-C), evenals een instructie voor het gebruik. Afhankelijk van de ruimte zijn aanvullende manieren van vergaderen mogelijk. Op de AVC Support-pagina vind je de AV-middelen per ruimte. De ruimten zijn verder uitgerust met een kapstok en flipover of whiteboard. 

Reservering en kosten  

Je reserveert de vergaderruimten eenvoudig via het reserveringsformulier op de Serviceportal (inlog via VUnet) of via FCO Front Office. Aan het gebruik van de ruimten door VU-medewerkers voor overleg/vergaderen zijn geen directe kosten verbonden. Eventuele kosten voor banqueting of aanvullende dienstverlening worden wel in rekening gebracht. Je regelt dit direct via het reserveringsformulier. Catering is vanaf 10 personen.  

Voor het gebruik van de ruimten voor VU for Professionals, events of externe bijeenkomsten worden wel kosten in rekening gebracht. Dit gebeurt achteraf, op basis van de gereserveerde uren. Op de verhuur van ruimten zijn de Verhuurvoorwaarden VU en Aanvraagcriteria huur en gebruik ruimtes VU van toepassing.  

VU vergadercentra

  • Forum - Hoofdgebouw

    Vergadercentrum Forum bevindt zich op de 1e verdieping van het Hoofdgebouw. Er zijn zeven vergaderruimten, Forum 3 t/m 9, geschikt voor 8 tot 20 personen. Forum beschikt over een pantry met koffie/thee en een foyer met voldoende zitgelegenheid. 

  • Salutem – gebouw MF

    Vergadercentrum Salutem bevindt zich op de 1e etage van gebouw MF. Er zijn 3 vergaderruimten, geschikt voor 14 tot 18 personen. Een koffie/thee voorziening is niet aanwezig binnen het vergadercentrum. Je kunt banqueting bestellen bij de cateraar (vanaf 10 personen). 

  • Novum – Nieuwe Universiteitsgebouw 

    Vergadercentrum Novum bevindt zich op de 2e verdieping van het Nieuwe Universiteitsgebouw, aan De Boelelaanzijde. Er zijn acht vergaderruimten, geschikt voor 14 tot 25 personen. Novum beschikt over een foyer met koffie/thee voorziening en volop ruimte en zitgelegenheid voor ontmoeting en (informeel) overleg.  

  • Spectrum – Onderzoeksgebouw 

    Vergadercentrum Spectrum bevindt zich op twee verdiepingen van het Onderzoeksgebouw VU. Op de 1e verdieping bevinden zich Spectrum 1 t/m 4  (geschikt voor 8 tot 20 personen) en een foyer met koffie/thee voorziening. Op de 2e verdieping bevindt zich Spectrum 5. Dit is een seminarruimte met een capaciteit van maximaal 80 personen, een flexibele opstelling en geschikt voor grotere (afdelings-) overleggen en evenementen. Spectrum 5 grenst aan een foyer. Deze is voorzien van koffie/thee automaat en geschikt voor banqueting.  

    Let op: Spectrum ruimten zijn vanaf 1 september 2025 te boeken via de Serviceportal. Tot die tijd zijn de ruimten uitsluitend in gebruik door de bewoners van het Onderzoeksgebouw en via een tijdelijk formulier.  

Misschien ben je hier ook naar op zoek?

Heb je vragen?

Neem contact op met de FCO Servicedesk

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur Telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 8:30 -17:30 uur
Hoofdgebouw KC01b
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam