1. Evidence based feedback on student work with AI - Stephen Coetzee (Dept. of Accounting, University of Pretoria) - Hybride Sessie
In deze sessie demonstreerde Stephen Coetzee GPT's om evidence-based feedback te geven op het werk van studenten. Hij presenteerde voorlopige resultaten van zijn onderzoek en er gaf ruimte voor discussie. Als je een betaalde OpenAI/ ChatGPT account hebt, kun je de feedback GPTs uitproberen. Gebruik echter geen echt studentenmateriaal!
MedEd: https://chat.openai.com/g/g-9pvnQsPBF-meded-feedback-guide
AccEd: https://chat.openai.com/g/g-alY5v5hTX-accounting-feedback-guide
Locatie: NU Gebouw, Theater 7 en online
Taal: Engels
2. Ontwikkel de communicatieskills van jouw studenten met Avatar AI bots - Wybren Bosma, Meta-skills, en Esther Schagen, (FSW)
Het verbinden van avatars met generatieve AI levert flexibele en realistische interactiescenario's op. Ze kunnen ideaal zijn ter ondersteuning van een aantal leersituaties om communicatievaardigheden te trainen en te verbeteren. In deze sessie zullen een of twee Avatar bots van het bedrijf meta-skills gedemonstreerd worden. De onderliggende filosofie, mechanismen en de impact op lesgeven en leren worden besproken. Je kunt alvast één Avatar bot zelf uitproberen om te praten met een student die altijd te laat komt op vergaderingen.
Locatie: NU 2A-59 (15)
Bekijk de presentatie
3. Next level Mentimeter - Charlotte Meijer, Sharoma Gokoel (VU CTL)
Wil je dat jouw studenten deelnemen jouw lessen? Met Mentimeter kunt je gemakkelijk alle studenten betrekken. Zo zet je de eerste stappen naar het creëren van een veilig leerklimaat waarin alle studenten durven deel te nemen. Mentimeter is een tool die de meesten van ons ondertussen wel kennen, maar meestal worden alleen de eenvoudigste functies gebruikt. Maar er zijn veel meer functies die het veel leuker maken om mee te doen. Tijdens deze sessie kon je deze functies zelf ervaren en leren hoe je ze kunt gebruiken.
Locatie: NU 2A-65 (32)
Bekijk de Mentimeter van deze workshop
4.WeVideo: The online editor voor jouw student video project - Erik Boon, Student-assistent (VU CTL)
Steeds meer cursussen vereisen dat studenten een kennisclip of video maken als eindproduct. Studenten hebben behoefte aan gebruiksvriendelijke en krachtige software om hun video's te monteren. Studenten kunnen hiervoor KdenLive gebruiken, maar het VU Onderwijslab experimenteert met het online platform WeVideo: een krachtig online programma waarvoor studenten geen dure computerhardware nodig hebben.
In deze sessie demonstreerden we deze software en de eerste ervaringen van studenten.
Locatie: NU 1A-25 (15)