Tutorial Academic writing in English: beyond C1

Ben je een Nederlandstalige docent en wil je je Engelse schrijfvaardigheid versterken? Deze tutorial helpt je op weg naar een C2-niveau voor schrijfvaardigheid Engels.

Voorafgaand aan het tutorial beoordeelt de tutor aan de hand van jouw academische teksten of je schrijfvaardigheid Engels voldoet aan niveau C1. Als dat het geval is, onderzoekt de tutor vervolgens in hoeverre je teksten al kenmerken bevatten die typisch horen bij het hogere C2-niveau. Samen met je tutor maak je vervolgens een werkplan waarmee je die aspecten van woordkeus, zinsbouw, alinea-opbouw en toonzetting leert hanteren die horen bij het C2-niveau. Dit doe je met behulp van analyse- en redigeeroefeningen die zoveel mogelijk betrekking hebben op je eigen academische teksten.

Voor wie?
Docenten van alle faculteiten

Docent
Nader te bepalen

Duur
De tutorial bestaat uit een aantal werksessies op maat, die de tutor - in overleg - vaststelt op basis van de analyse van het niveau van je Engelse schrijfvaardigheid.

Op afspraak

De kosten zijn afhankelijk van het aantal werksessies.

Op afspraak

Aanmelden en contact
Voor informatie, vragen en aanmelden kun je een mail sturen naar de cursusadministratie van het ALP: alp.fgw@vu.nl.

Waarmee kunnen we je helpen?

Voor VU-medewerkers: neem contact met ons op voor informatie over het ALP-aanbod of over taalbeleidskwesties binnen de opleiding of faculteit.

Dr. Gea Dreschler, wetenschappelijk directeur ALP

Dr. Nel de Jong, coördinator ALP Nederlands (NT1, NT2)

Voor studenten: neem voor vragen over een cursus, workshop of coaching contact op met de ALP cursusadministratie.