Schrijfproces: hoe te beginnen en niet meer op te houden met schrijven

Ben je bezig met je scriptie en loop je vast? Een schrijfblokkade is een veelvoorkomend probleem voor scriptieschrijvers, maar je hoeft er niet mee te blijven zitten!

In deze workshop krijg je handvatten aangereikt om je schrijftaken in het Nederlands of Engels effectiever aan te pakken. We doorlopen de verschillende stappen van het schrijfproces en we bespreken per fase de valkuilen. Je leert welke manieren er zijn om die valkuilen te voorkomen en problemen op te lossen.

We gaan oefenen met verschillende technieken om door je schrijfblokkade heen te komen. De oefeningen zijn gericht op het produceren van tekst en op het vereenvoudigen van schrijftaken. Aan het einde van de workshop maken we een stappenplan waar je tijdens het schrijven van je scriptie steeds op kunt terugvallen.

Docent
Gea Dreschler

De workshop duurt 1 uur en 45 minuten.

Datum en tijd
In de zomer is het ALP gesloten. De nieuwe data worden begin september bekend gemaakt.en om je te helpen.

Aantal deelnemers
Maximaal 15

€20,-

Inschrijven en contact
Voor informatie, vragen en inschrijven kun je een mail sturen naar de cursusadministratie van het ALP: alp.fgw@vu.nl. Vermeld hierbij de workshopcode en titel: SCH-W-NL-4 / Schrijfproces: hoe te beginnen en niet meer op te houden met schrijven

Waarmee kunnen we je helpen?

Voor VU-medewerkers: neem contact met ons op voor informatie over het ALP-aanbod of over taalbeleidskwesties binnen de opleiding of faculteit.

Dr. Gea Dreschler, wetenschappelijk directeur ALP

Dr. Nel de Jong, coördinator ALP Nederlands (NT1, NT2)

Voor studenten: neem voor vragen over een cursus, workshop of coaching contact op met de ALP cursusadministratie.