How to create a clear and logical structure for your text

Krijg je feedback van je scriptiebegeleider dat de Engelse tekst van je scriptie niet duidelijk genoeg is, of niet goed gestructureerd? Of ben je bezorgd dat je tekst niet gemakkelijk te volgen is?

Dan is deze workshop iets voor jou. We gaan aan de slag met technieken die je helpen je tekst zo te verbeteren dat lezers de flow en structuur gemakkelijk zullen begrijpen, zodat ze zich kunnen  concentreren op de inhoud van de tekst. We richten ons op verbanden tussen zinnen, duidelijke woordkeuze en het creëren en markeren van een goede structuur voor je tekst. Aan het eind van de workshop krijg je een checklist die je kunt gebruiken bij het verbeteren van je eigen teksten.

Docent
Abby Gambrel

Duur
1 uur en 45 minuten.

Datum
In de zomer is het ALP gesloten. De nieuwe data worden begin september bekend gemaakt.

Aantal deelnemers
Maximaal 15

€20,-

Inschrijven en contact
Voor informatie, vragen en inschrijven kun je een mail sturen naar de cursusadministratie van het ALP: alp.fgw@vu.nl. Vermeld hierbij de workshopcode en titel: SCH-W-EN-3 / How to create a clear and logical structure for your text

Waarmee kunnen we je helpen?

Voor VU-medewerkers: neem contact met ons op voor informatie over het ALP-aanbod of over taalbeleidskwesties binnen de opleiding of faculteit.

Dr. Gea Dreschler, wetenschappelijk directeur ALP

Dr. Nel de Jong, coördinator ALP Nederlands (NT1, NT2)

Voor studenten: neem voor vragen over een cursus, workshop of coaching contact op met de ALP cursusadministratie.