Advanced academic writing for PhD researchers

Ben je PhD/promovendus en schrijf je wetenschappelijke teksten in het Engels? Wil je de academische kwaliteit daarvan verbeteren? In deze cursus krijg je een helder inzicht in de sterke en zwakke punten van je schrijfwerk.

Je leert hoe je in goed gestructureerde Engelse zinnen schrijft over complexe academische onderwerpen, waardoor je gevarieerder kunt schrijven. Een praktische checklist helpt je daarbij.

Inhoud
De cursus is intensief en duurt twee weken: drie bijeenkomsten in de eerste week en twee in de tweede week. Je krijgt handreikingen om in korte tijd je zelfvertrouwen bij het schrijven te verbeteren en onnodige fouten te vermijden. De nadruk ligt op het verbeteren van de helderheid en beknoptheid van je schrijfwerk. Bovendien leer je om aan de hand van een uitgebreide checklist je eigen werk op een systematische manier te herzien.

Werkwijze
Bij de start van de cursus lever je een in het Engels geschreven tekst in, waar je tijdens de cursus mee werkt. Voor feedback maakt de docent gebruik van ELS-online, het feedbacksysteem van het ALP. Je wordt beoordeeld aan de hand van verschillende herziene versies van je eigen werk en andere editing-opdrachten.

Voor wie?
Nederlands- en Engelstalige PhD's/promovendi die hun academisch Engels willen verbeteren of versterken. Bij voorkeur heb je al een aantal langere teksten hebt geschreven die relevant zijn voor je onderzoek en ben je al minstens een jaar bezig.

Deze cursus is bedoeld voor promovendi van de VU en VU-medewerkers. Val je hier niet onder, maar wil je toch deelnemen? Neem dan contact met ons op voordat je je inschrijft.

Deze cursus wordt twee keer per jaar gegeven. Als de nieuwe data nog niet gepubliceerd zijn, schrijf je dan nog niet in. Wij kunnen je aanmelding dan nog niet verwerken. Neem voor meer informatie contact met ons op

Docent
Dr. Ursula Caci

Aantal en duur bijeenkomsten
5 bijeenkomsten van 2 uur en 3 kwartier, verdeeld over 2 weken.

Data en tijden
De cursus wordt elk collegejaar twee keer aangeboden: in november en in mei. De eerstvolgende cursus vindt plaats in november.

Studiepunten
: 3

€ 475,-

Cursuscode
PhD-C-EN-2

Inschrijven en contact
Zodra de exacte data bekend zijn, kun je je inschrijven. Voor informatie en vragen in de tussentijd kun je een mail sturen naar de cursusadministratie van het ALP: alp.fgw@vu.nl.

Waarmee kunnen we je helpen?

Voor VU-medewerkers: neem contact met ons op voor informatie over het ALP-aanbod of over taalbeleidskwesties binnen de opleiding of faculteit.

Dr. Gea Dreschler, wetenschappelijk directeur ALP

Dr. Nel de Jong, coördinator ALP Nederlands (NT1, NT2)

Voor studenten: neem voor vragen over een cursus, workshop of coaching contact op met de ALP cursusadministratie.