Academic writing [advanced] for academic staff

In deze cursus wordt gewerkt met zelfgeschreven teksten die de deelnemers voorafgaand aan de cursus hebben ingeleverd. De cursus geeft u een helder inzicht in de sterke en zwakke punten van uw eigen geschreven wetenschappelijk taalgebruik in het Engels. U krijgt handreikingen om in korte tijd uw zelfvertrouwen te verbeteren en eventuele domme foutjes te vermijden. Ook leert u een reeks nieuwe mogelijkheden om complexe ideeën in goed gestructureerde Engelse zinnen te verwoorden, waardoor u gevarieerder kunt schrijven. Daarnaast ligt er ook nadruk op het verbeteren van de helderheid en beknoptheid van uw schrijfwerk. Bovendien leert u om aan de hand van een uitgebreide checklist uw eigen werk op een systematische manier te herzien.

De cursus wordt intensief gegeven in een periode van twee weken, in sessies van twee keer 3 uur per week in de eerste week en drie keer 3 uur per week in de tweede week. Deelnemers krijgen uitgebreide feedback over twee teksten via ELS-online, het ALP feedbacksysteem.

14, 15, 18, 20 en 25 november 2022, 9.30 - 12.15.

De cursus wordt op de campus aangeboden.

Inschrijving open voor docenten van alle faculteiten
Docent: dr Ursula Caci
Kosten: €475
Cursuscode: DOC-C-EN-1

Schrijf je in via het inschrijfformulier

Academic Language Programme, alp.fgw@vu.nl

Waarmee kunnen we je helpen?

Voor VU-medewerkers: neem contact met ons op voor informatie over het ALP-aanbod of over taalbeleidskwesties binnen de opleiding of faculteit.

Dr. Gea Dreschler, wetenschappelijk directeur ALP

Dr. Nel de Jong, coördinator ALP Nederlands (NT1, NT2)

Voor studenten: neem voor vragen over een cursus, workshop of coaching contact op met de ALP cursusadministratie.