Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Stategische aanpak voor meer impact

Module: Maatschappelijke Filantropie: Impact & Marketing

Verandering van tijdperk

Marketing als accelerator van impact
Publieke en maatschappelijke organisaties staan voor grote uitdagingen en zoeken kansen voor betekenisvolle ontwikkeling. Strategisch leren omgaan met purpose marketing waarbij het impact-denken centraal staat, is zo’n kans. Soms is het nuttig om daarvoor terug te gaan naar de kern waarvoor je ooit bent gestart. Terug naar bezieling, om vandaaruit systematisch te bouwen aan een authentiek merk. Zelfstandig of in partnerschap met anderen. In deze opleiding leer je op een systematische manier doelstellingen te formuleren, een authentiek merk te bouwen en de impact van de aanpak meetbaar te maken.

Kerninzicht
Thematisch is er aandacht om op een strategische manier purpose marketing in te zetten om maatschappelijke impact te creëren. Waar draait het allemaal om, wat is het begrippenkader en hoe kan je een project evalueren en de impact meetbaar maken? Inhoudelijk wordt ingegaan hoe dit denken een organisatie houvast kan geven. Actuele wetenschappelijke inzichten laten je zien wat daarbij echt belangrijk is. Met state-of-the-art praktijkcases. Alle kennis die je tijdens de opleiding opdoet kan je direct toepassen, waarbij je ook meteen deel gaat uitmaken van een netwerk van gelijkgestemde professionals.

Professionals
De opleiding richt zich op het lerende netwerk van senior professionals in de sector van goeddoen (waaronder zij-instromers) en hun stakeholders (waaronder de overheid). Een nieuwe generatie leiders die wil begrijpen en doorgronden. Die een overzicht wil krijgen en over de domeinen heen willen denken. Die met actuele kennis geïnspireerd verder wil groeien in dit vakgebied.

Na afronding van deze opleiding heb je méér inzicht in:

  • het strategisch kader om met purpose marketing impact te genereren
  • het bouwen van sterke, authentieke merken
  • de principes van impact-denken en hoe deze toe te passen
  • hoe de impact van projecten zo goed mogelijk kan worden beschreven
  • de verschillende methoden om de impact van projecten te evalueren

Keep asking. Build impact.
 

Wil je meer weten?

Neem contact op met Myrthe Scholze of Myra van der Vlag.

Filantropie@vu.nl

Vrije Universiteit Amsterdam
School of Business and Economics
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Volg ons

Contactpersoon

  • Myrthe Scholze
  • Programma coördinator
Myrthe Scholze
  • Myra van der Vlag
  • Programma coördinator