Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
Studentenbalie HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Module: Maatschappelijke Filantropie: Impact & Marketing

Leren uit onderzoek én leren uit de praktijk

Met deze postacademische opleiding krijg je een helder inzicht in de toegevoegde waarde van samenwerking en impact marketing in dit veranderende tijdperk. Voorafgaand aan elke bijeenkomst bestudeer je een aantal recente wetenschappelijke artikelen. Elke bijeenkomst kost je dan ook ca. twee uur voorbereiding. In de interactieve colleges worden de theoretische inzichten hieruit gecombineerd met doelmatige denkoefeningen.


Het zijn turbulente tijden voor professionals. Meetbare maatschappelijke impact? De hoogste tijd om jezelf andere vragen te stellen.

Programma (3 bijeenkomsten) 
1.De marketing van maatschappelijke impact
Effectieve inzet van marketing vereist een doordachte strategie, gebaseerd op een begrip van de doelgroep, de beschikbare middelen en de gewenste impact.
donderdag 25 september 2025

2. Van outputmeting naar impactmeting
Door meetbare impact te realiseren, kunnen maatschappelijke initiatieven hun potentieel ontsluiten en een significante bijdrage leveren aan een betere wereld.
donderdag 16 oktober 2025

3. Systemisch reflecteren op impact
Een methodologische verkenning om te begrijpen hoe maatschappelijke initiatieven de impact van hun activiteiten op de omgeving kunnen optimaliseren.
donderdag 30 oktober 2025

Docenten:
Dr. Jos Rath: Docent Maatschappelijke Filantropie, VU Amsterdam
Bart Nijsink: Senior fundraiser & partnerships, Sheltersuit Enschede
Drs. Bas Pieck: Programmaleider, Kansfonds Hilversum
Dr. Rien van Gendt: Filantropie expert, Van Gendt Philanthropy Services
Dr. Stefan de Jong: Assistant Professor, Erasmus University Rotterdam
Prof. dr. ir. Georg Frerks: Hoogleraar, Universiteit van Utrecht


Meer informatie over de andere modules Maatschappelijke Filantropie:
Module: Maatschappelijke Filantropie: Betekenis & Functie 
Module: Maatschappelijke Filantropie: Datatrends & Geven
Module: Maatschappelijke Filantropie: Overheid & Samenleving
Module: Maatschappelijke Filantropie: Governance & Management

Keep asking. Build impact.

Wil je meer weten?

Neem contact op met Myrthe Scholze of Myra van der Vlag.

Filantropie@vu.nl

Vrije Universiteit Amsterdam
School of Business and Economics
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Volg ons

Contactpersoon

  • Myrthe Scholze
  • Programma coördinator
  • Myra van der Vlag
  • Programma coördinator

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam