Met deze postacademische opleiding krijg je een helder inzicht in de toegevoegde waarde van samenwerking en impact marketing in dit veranderende tijdperk. Voorafgaand aan elke bijeenkomst bestudeer je een aantal recente wetenschappelijke artikelen. Elke bijeenkomst kost je dan ook ca. twee uur voorbereiding. In de interactieve colleges worden de theoretische inzichten hieruit gecombineerd met doelmatige denkoefeningen.
Het zijn turbulente tijden voor professionals. Meetbare maatschappelijke impact? De hoogste tijd om jezelf andere vragen te stellen.
Programma (3 bijeenkomsten)
1.De marketing van maatschappelijke impact
Effectieve inzet van marketing vereist een doordachte strategie, gebaseerd op een begrip van de doelgroep, de beschikbare middelen en de gewenste impact.
donderdag 25 september 2025
2. Van outputmeting naar impactmeting
Door meetbare impact te realiseren, kunnen maatschappelijke initiatieven hun potentieel ontsluiten en een significante bijdrage leveren aan een betere wereld.
donderdag 16 oktober 2025
3. Systemisch reflecteren op impact
Een methodologische verkenning om te begrijpen hoe maatschappelijke initiatieven de impact van hun activiteiten op de omgeving kunnen optimaliseren.
donderdag 30 oktober 2025
Docenten:
Dr. Jos Rath: Docent Maatschappelijke Filantropie, VU Amsterdam
Bart Nijsink: Senior fundraiser & partnerships, Sheltersuit Enschede
Drs. Bas Pieck: Programmaleider, Kansfonds Hilversum
Dr. Rien van Gendt: Filantropie expert, Van Gendt Philanthropy Services
Dr. Stefan de Jong: Assistant Professor, Erasmus University Rotterdam
Prof. dr. ir. Georg Frerks: Hoogleraar, Universiteit van Utrecht
Meer informatie over de andere modules Maatschappelijke Filantropie:
Module: Maatschappelijke Filantropie: Betekenis & Functie
Module: Maatschappelijke Filantropie: Datatrends & Geven
Module: Maatschappelijke Filantropie: Overheid & Samenleving
Module: Maatschappelijke Filantropie: Governance & Management
Keep asking. Build impact.