Stategische aanpak voor meer impact

Module: Maatschappelijke Filantropie: Impact & Marketing

Verandering van tijdperk

Publieke en maatschappelijke organisaties zoeken kansen voor kwalitatieve groei. Strategisch leren omgaan met marketing waarbij het impact-denken centraal staat, is zo’n kans. Soms is het nuttig om daarvoor terug te gaan naar de kern waarvoor je ooit bent gestart. Terug naar bezieling, om vandaaruit systematisch te bouwen aan een authentiek merk. Zelfstandig of in partnerschap met anderen. In deze opleiding leer je hoe je op een systematische manier doelen en gewenste impact kunt formuleren.

Kerninzicht
Thematisch is er aandacht voor onderzoek naar de veranderende rol van impact marketing. Waar draait het allemaal om, wat is het begrippenkader en hoe kan je de maatschappelijke impact van een project evalueren en meetbaar maken? Inhoudelijk wordt ingegaan hoe dit denken je organisatie houvast kan geven. Actuele wetenschappelijke inzichten laten je zien wat hierbij echt belangrijk is. Alle kennis die tijdens de opleiding opdoet kan je direct toepassen.

Professionals
De opleiding richt zich op het lerende netwerk van senior professionals in de sector van goeddoen (waaronder instromers) en hun stakeholders (waaronder de overheid). Een nieuwe generatie leiders die wil begrijpen en doorgronden. Die een overzicht wil krijgen en over de domeinen heen willen denken. Die met deze actuele kennis geïnspireerd verder wil groeien in dit vakgebied.

Na afronding van deze opleiding heb je méér inzicht in:

• het effectief inrichten van een waardevolle samenwerking.
  • de werking en het verandereffect van de Theory of Change.
  • de verschillende vormen van maatschappelijke impact.
  • hoe de impact van projecten zo goed mogelijk kan worden beschreven.
  • waarom een merkidentiteit de impact bepaalt.

Keep asking. Build impact.

Wil je meer weten?

Neem contact op met Myrthe Scholze of Myra van der Vlag.

Filantropie@vu.nl

Vrije Universiteit Amsterdam