De Studie Inspirator: eerste hulp bij (studie)keuzestress

Ontdek in een paar minuten welke VU-opleidingen het best aansluiten op jouw interesses.

De VU Studie Inspirator biedt je inzicht in de opleidingen die het best bij je passen. Deze online tool komt van pas als je vastloopt in je studiekeuzeproces en wat extra hulp kunt gebruiken. Vind je het lastig om jouw (maatschappelijke) interesses te koppelen aan een opleiding? Of heb je wel een globaal idee, maar ben je op zoek naar extra bevestiging en richting?

De VU Studie Inspirator geeft je snel houvast én inspiratie!

De VU Studie Inspirator: zo werkt het

• Als je de Studie Inspirator opstart krijg je 46 maatschappelijke vragen voorgelegd. Vragen zoals “Hoe stimuleer je milieubewust gedrag bij kinderen?” of “Hoe gevaarlijk zijn de slechte effecten van eten?” Door de vragen te liken of disliken geef je aan dat je een vraag wel of niet interessant vindt. Tip: denk hierbij niet te lang na, ga vooral af op je eerste ingeving en gevoel.
  • Aan de hand van jouw likes genereert de tool een overzicht van opleidingen die aansluiten op je voorkeuren. Dit overzicht kun je opslaan als pdf en gebruiken als je de VU Bachelordagen bezoekt of als je je (uitgebreider) inleest over een opleiding.
  • De Studie Inspirator is een handig hulpmiddel in jouw verdere oriëntatie. Laat jij je ook inspireren?

Misschien ben je hier ook naar op zoek?

Wil je meer weten?

Heb je vragen?

Bel +31 (0)20 59 85020 (ma t/m vr: 10.30 - 12.30 en 14.00 - 16.00).

Stuur een e-mail naar studentenbalie@vu.nl.

Of stuur een WhatsApp-bericht naar +31 (0)6 82548367.