Ben ik toelaatbaar met mijn vwo-diploma?

Met je vwo-diploma ben je toelaatbaar tot een bacheloropleiding als er geen aanvullende eisen zijn. Controleer de toelatingseisen op de opleidingspagina.

Als je niet aan de eisen van de opleiding voldoet, moet je deficiënties wegwerken door het behalen van de juiste toetsen op 6 vwo-niveau. Deficiënties voor VU Studiekeuzecheck opleidingen moeten 31 augustus zijn weggewerkt, voor selectieopleidingen is de deadline uiterlijk 15 juli. Haal je deze deadline niet? Dan verbruik je een deelnamekans, tenzij je om uitstel vraagt. De voorwaarden hiervan vind je in de regeling Selectie en plaatsing.

Vwo-diploma vóór 2010 behaald?

Als je vóór 2010 je vwo-diploma hebt behaald gelden dezelfde eisen. Het enige verschil is dat je bij je aanmelding in Studielink de melding krijgt dat je vooropleiding niet geverifieerd kan worden. Lever daarom een gewaarmerkte kopie van je diploma en cijferlijst in via de post of bij de Studentenbalie.

Vrije Universiteit Amsterdam
Studie- en Studentadministratie
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam
Nederland

Heb je geen gewaarmerkte kopie? Neem dan je originele diploma en een kopie mee naar de Studentenbalie, dan waarmerken we hem ter plekke. Waarmerken kan ook bij de administratie van de onderwijsinstelling die het diploma heeft verstrekt.

Let op: lever géén originele documenten in, deze worden namelijk niet teruggestuurd.

Heb je vragen of advies nodig?

Neem gerust contact op met de Studentenbalie.

Stuur een e-mail naar studentenbalie@vu.nl o.v.v. je studentnummer

Stuur ons een bericht via de online chat (ma t/m vr: 10.30 - 12.30 en 14.00 - 16.00).

Bel +31 (0)20 59 85020 (ma t/m vr: 10.30 - 12.30 en 14.00 - 16.00).

Ben je al VU-student? Stel je vraag via het vragenformulier (log in met je VUnetID)