Onderdeelcommissie (ODC) Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Laatst gewijzigd op 15 februari 2024
Waar de Ondernemingsraad op instellingsniveau de medezeggenschap uitoefent, doet de onderdeelcommissie (ODC) dat op facultair niveau.

De ODC Rechtsgeleerdheid vertegenwoordigt het wetenschappelijk en ondersteunend personeel dat werkzaam is binnen de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.

Samen met de Facultaire Studentenraad (FSR) maakt de ODC onderdeel uit van de Gemeenschappelijke Vergadering op facultair niveau (OGV).

De rechten en bevoegdheden van de ODC zijn vastgelegd in de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, de Wet op de ondernemingsraden en de Kaderregeling medezeggenschap.

De ODC levert (gevraagd en ongevraagd) advies over alle zaken die de faculteit betreffen, en moet instemming verlenen op bijvoorbeeld het Meerjarenplan en (onderdelen van) de Onderwijs- en Examenregelingen.

Actuele onderwerpen zijn :

• Facultaire inspanningen om de werkdruk te voorkomen en verlagen
  • Vaste dienstverbanden onderwijspersoneel zonder onderzoeksaanstelling
  • UHD beleid
  • Studievoorschotsmiddelen
  • Vacaturestop en de gevolgen voor de werkdruk

Leden

• Bahija Aarrass
  • Ioana Bratu
  • Coen Hoekstra
  • Nadia Ismaili
  • Hylkje de Jong
  • Anneke de Laaf (voorzitter)
  • Chantal Mahé
  • Nerissa Naarden
  • Roos Nieuwboer
  • Bertjan Wolthuis (secretaris)

Contact

De ODC kan zaken agenderen naar aanleiding van meldingen van medewerkers. Heb je een suggestie of ben je over iets bezorgd, dan kun je contact opnemen via onderdeelcommissie.rechten@vu.nl.