Communicatie met studenten en medewerkers

Laatst gewijzigd op 22 augustus 2023
Wil je zittende VU-studenten of VU-medewerkers bereiken met je boodschap, dan staan er diverse kanalen tot je beschikking.

Maak bijvoorbeeld gebruik van online nieuwsberichten, VU-zine, de PersoneelsPagina, mailings of VU Narrowcasting (lichtkrant).

Communiceren met studenten en medewerkers

• VU-zine: wekelijkse nieuwsbrief voor medewerkers

Heb je nieuws dat interessant is voor medewerkers? Wil je een cursus of evenement aankondigen of bied je een nieuwe dienst of handig hulpmiddel aan waar medewerkers iets aan hebben? Lever dan een bericht aan bij de redactie.

Berichten moeten altijd in Nederlands en Engels worden aangeleverd en mogen met ingang van 2023 uit maximaal 50 woorden bestaan. Plaatsing gebeurt in overleg met de redactie.

Doelgroep: alle VU-medewerkers
    Frequentie: VU-zine verschijnt wekelijks op maandag
    Deadline: dinsdag
    Aanleveradres: redactieE-zines@vu.nl

Lukt het niet om op dinsdag al kopij aan te leveren, maar wil je wel graag dat je bericht op maandag wordt meegenomen in VU-zine, neem dan even contact op met de redactie: redactieE-zines@vu.nl of bel met 85660.

• PersoneelsPagina

De PersoneelsPagina - PP -  is een uitgave van HRM. De PP verschijnt eens in de vier weken achterin universiteitsblad Advalvas.
    PP geeft nieuws en achtergronden over arbeidsvoorwaarden, personele voorzieningen en beleidsontwikkeling van de VU. Advalvas verschijnt op woensdagen, 20 maal per jaar, en wordt gratis verspreid op de VU-campus.

Heb je een vraag over de PersoneelsPagina, mail dan naar communicatie.hrm@vu.nl

• Nieuwsbericht op de website

Zorg ervoor dat het nieuwsbericht inhoudelijk zo geschreven is dat antwoorden zijn gegeven op de vragen wie, wat, hoe, waarom en eventueel wanneer en waar. Houd het bericht kort, schrijf in een actieve stijl en spreek de lezer aan. Op deze manier is de kans het grootst dat het bericht goed gelezen wordt. Lever ook een Engelse vertaling aan.

Aanleveren

Stuur het bericht naar de eindredacteur van het organisatieonderdeel waarvoor het bericht bedoeld is of, als het een bericht is voor alle medewerkers en/of alle studenten, naar interne communicatie: ic.mc@vu.nl. Interne Communicatie beoordeelt of en in welke vorm het bericht geplaatst wordt.

• Nieuwsbrieven en mailings versturen

Voor het verzenden van nieuwsbrieven en mailings gebruikt de VU Campaign van Selligent Marketing Cloud (SMC). Dit is een marketing automation tool waarmee relaties effectief door de student-/klantreis geholpen worden. Dat betekent dat je op het juiste moment, aan de juiste personen, relevante content verstuurt, waardoor conversie of betrokkenheid vergroot worden.

SMC wordt ook gebruikt als mailhuis van de VU. Medewerkers kunnen hiermee zelf gepersonaliseerde nieuwsbrieven of mailings op basis van segmenten versturen.

SMC is gekoppeld aan het CRM-systeem dat de VU gebruikt om de relatie en interactie met (potentiële) studenten, medewerkers en relaties van de universiteit te beheren.

Meer informatie vind je op Relatiebeheer VU.

• VU Narrowcasting

In de gebouwen van de VU hangen TV-schermen en een beamer die onderdeel zijn van het VU Narrowcasting systeem. Je kunt gebruik maken van VU Narrowcasting om mensen binnen de VU te bereiken met jouw bericht. Het laten plaatsen van beelden en video in VU Narrowcasting is gratis.

Wekelijks vindt een update plaats op de dinsdag. Beelden die vóór dinsdagmiddag 14.00 uur zijn aangeleverd, worden dezelfde dag nog meegenomen in de update. Lees meer op de pagina VU Narrowcasting

Misschien ben je hier ook naar op zoek?