Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU for Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Vrouwen aan de top
Israël en Palestijnse gebieden Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Onderdeelcommissies VU

Laatst gewijzigd op 12 maart 2025
Waar de Ondernemingsraad op centraal niveau de personeelsmedezeggenschap uitoefent, doen de vijftien onderdeelcommissies (ODC) van faculteiten en diensten dat op decentraal niveau.

De OR heeft de OD's in samenspraak met het College van Bestuur ingesteld. De rechten en bevoegdheden van de ODC's zijn vastgelegd in de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, de Wet op de ondernemingsraden, de Kaderregeling medezeggenschap en het instellingsbesluit.

De onderdeelcommissies van de faculteiten en de diensten zijn formeel commissies van de Ondernemingsraad (OR) van de VU. Via contactpersonen houden de OR en zijn onderdeelcommissies elkaar op de hoogte van allerhande relevante zaken.

Bovendien vormen de facultaire ODC's samen met de facultaire studentenraden de zogeheten facultaire Gezamenlijke Vergaderingen.

Meer informatie

Onderdeelcommissies per faculteit

Hieronder vind je de leden, verslagen en contactgegevens van de individuele ODC's per faculteit

Contact met de ODC van de Faculteit der Bètawetenschappen? Mail naar odc.beta@listserver.vu.nl.

Leden

  1. M. (Meike) Beuken, van der
  2. C. (Christian) Bick 
  3. Y.J.M. (Yves) Bollen 
  4. A.M. (Ad) Dommelen, van 
  5. K.A. (Anton) Feenstra
  6. A.C. (Elwin) Janssen
  7. T. (Trynke) Hoekstra 
  8. P. (Paul) Jennings 
  9. P. (Priyanka) Rao-Ruiz
  10. I.H.M. (Ivo) Stokkum, van (voorzitter)
  11. E. (Els) Ufkes
  12. M.J.M. (Martin) Velzen, van

Ben jij die betrokken medewerker die graag een steentje bij wil dragen aan het welzijn van de faculteit en haar medewerkers, geef je dan op via odc.fgw@vu.nl

Leden

Bert Brouwenstijn (Voorzitter)
Maaike van den Haak (Voorzitter)
Jan Paul Crielaard
Wilma Elsing
Christian Krijnen 
Wim Manuhutu
Justus Noordzij 
Younes Saramifar
Shiyanthi Thavapalan

Leden

Willem van Peursen (Voorzitter)
Gijsbert van den Brink
Jan van de Kamp
Razi Quadir
Jessica Roitman
Peter-Ben Smit 

Mocht je willen reageren op de activiteiten van de ODC of punten willen agenderen, dan kun je een mail sturen naar odc.fsw@vu.nl.

Leden

Aalt Smienk (Voorzitter)
Ellen Droog
Mauricio Garnier Villearreal
Hortense Jongen
Elif Keskiner
Ana Isabel Loureiro Lopes
Sílvia Majó Vázquez
Benjamin Tidå
Jeroen Rodenberg

Adviezen

Lees hier de brieven over het bacheloronderwijs, over de facultaire pre-master en over toetsbeleid en vakevaluaties.

De ODC kan zaken agenderen naar aanleiding van meldingen van medewerkers. Heb je een suggestie of ben je over iets bezorgd, dan kun je contact opnemen via onderdeelcommissie.rechten@vu.nl.

Leden

Anneke de Laaf (voorzitter)
Bertjan Wolthuis (secretaris)
Bahija Aarrass
Ioana Bratu
Nadia Ismaili
Hylkje de Jong
Chantal Mahé
Nerissa Naarden
Roos Nieuwboer
Suzanne Schot

Leden

Femke van Horen (Voorzitter)
Marketing

Marius Rietdijk
Management and Organisation

Ilka van de Werve
Econometrics and Data Science

Chantal Schouwenaar
Ethics, Governance and Society

Karlijn Snel
Onderwijsbureau SBE

Martijn de Vries
Finance

Mohammad Rezazade
Knowledge, Information and Networks

Nicole Lijs
Executive Education

Paul Koster
Spatial Economics

Remco Oostendorp
Economics

Rosario Paradiso
Operations Analytics

Contact

De ODC kan zaken agenderen naar aanleiding van meldingen van medewerkers. Heb je een suggestie of ben je over iets bezorgd, dan kun je contact opnemen met de voorzitter of een van de andere leden van de ODC.

Onderdeelcommissies per dienst

Hieronder vind je de leden, verslagen en contactgegevens van de individuele ODC's per dienst

Leden

Dirk Jan Stelwagen (voorzitter)
Martijn van Houten
Sedef Iskit
Mandy Kamper
Jelle Osinga  
Hans Schoorl
Stefanie Snoeren
Richard de Waard

De agenda's en verslagen kun je opvragen bij de secretaris via odc.cm@vu.nl

Leden

Mika Linse (voorzitter)
Emma van Wolferen (vicevoorzitter)
Rianne Letschert 
Henk Olijhoek
Tuba Saritas
Houkje Vlietstra

Leden

Renske Meijer (voorzitter)
Gisela van Vugt
Rositsa Todorov

Leden

Marcel Langeveld (voozitter)
Eva Alders
Erwin van Bentum
Sebastiaan Haaksman
Rob Kolk
Marlous van de Koppel
Mary Koster
Andy Swarts
Dimitrios Venetis 

Leden

Dennis Hollander (voorzitter)
Richard Altepost
Angelique Doppert
Zita Hoog-Hazenberg
Dick Hoogendoorn
Ingrid Tierolf

De ODC overlegt met Renée-Andrée Koornstra, directeur HRMAM, die zich in dit overleg laat bijstaan door Melanie de Vries, HR Adviseur HRMAM/CCE. De ODC HRMAM heeft een evenwichtige samenstelling waardoor de diverse afdelingen en disciplines zijn vertegenwoordigd. De huidige zittingstermijn loopt van september 2023 tot september 2026.

Je kunt de leden van de ODC HRMAM op verschillende manieren bereiken. Naast een persoonlijk gesprek of telefoontje met een ODC-lid kun je ons ook mailen: odc.hrmam@vu.nl

Leden

Van januari 2025 tot september 2026 bestaat de ODC uit deze leden:

  • Ellen van den Boogert, HR Beleid
  • Jan Thomas Cremer, HR Advies
  • Judith ten Brink, HR Advies (vice-voorzitter)
  • Kelly Hazelhof, HR Service Center
  • Frank Hulsbosch, Arbo & Milieu
  • Carin Maas, HR Beleid (voorzitter)

Vergaderdata 

  • Dinsdag 25 februari - ODC-vergadering - 10.00-11.00 uur
  • Dinsdag 1 april - ODC-vergadering - 15.30-17.00 uur
  • Dinsdag 1 juli - ODC-vergadering - 15.30-16.30 uur
  • Dinsdag 23 september - ODC-vergadering - 09.30-10.30 uur
  • Dinsdag 4 november - ODC-vergadering - 15.00-16.30 uur
  • Dinsdag 16 december - ODC-vergadering - 15.00-16.00 uur

Verslaglegging

Voorafgaand aan het overleg met de directeur is er een voorbereidend overleg door de ODC-leden over de te bespreken agendapunten. Van het overleg worden notulen gemaakt en na goedkeuring in de ODC-vergadering worden de notulen onder de HRMAM medewerkers per mail gedistribueerd en ook naar de ambtelijk secretaris van de OR gestuurd. 

Leden

Daan van Leeuwen (voorzitter)
Inge Gessel  
Johan van Hattem
Danny Hoenstok
Frank van der Laan
Jelena Mazul Lukic
Remi Mol  
Will Tummers 

Leden

Marthe Keijman (voorzitter)
Paul Steeman (voorzitter)
Michael Arentsen
Frits van Beek
Dorien Boerrigter-Jansen
Anouk Hellingman
Alice Schaap
Sebastiaan Scholten
Katinka Vos

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam