Open avond Religie en Theologie 17 april | Overtuiging met impact 17 april 2024 16:30 - 20:00

Nieuwsgierig naar de impact die je kan maken met religie en theologie? Hoe onze bacheloropleiding eruit ziet en wat je er later allemaal mee kan? Altijd al eens willen praten met Rik Peels of andere toppers van de Faculteit Religie en Theologie van VU Amsterdam?

Kom dan naar onze informatieve en gezellige open avond, met pizza :-)

We beginnen om 16.30u, tot ongeveer 20.00u. Ben je erbij? Meld je hier aan.

Overtuiging met impact

Theologie en religie zijn overal aanwezig in de samenleving. Maar liefst 85% (!) van de wereldbevolking laat zich persoonlijk, economisch en politiek leiden door overtuiging. Daar kun jij een rol van betekenis in spelen, binnen én buiten je eigen gemeenschap.

In de opleiding Theologie en Religiestudies (TRS) aan de Vrije Universiteit…

• leer je waarom mensen doen wat ze doen
  • krijg je beter zicht op je eigen religie/cultuur en die van anderen
  • ontwikkel je je eigen visie op religie en theologie
  • kun je terecht voor christelijke theologie in (bijna) al zijn facetten
  • bestudeer je islam, jodendom, boeddhisme en hindoeïsme
  • en nog veel meer

Iets voor jou?

Als je nieuwsgierig bent naar wat mensen drijft en hoe levensbeschouwing bijdraagt aan de grote issues van deze tijd, of als je je eigen en andere geloven beter wil begrijpen, dan zit je hier op je plek.

Kom naar onze open avond, luister naar de inspirerende verhalen van Frank van der Duijn Schouten (de baas van de hele faculteit) en hoogleraar Extreme Beliefs Rik Peels, en maak kennis met onze bevlogen docenten en studenten.

Kom alleen, neem een vriend of vriendin mee, of een van je ouders. Stel je vragen of leun lekker achterover met een pizzapunt.

Ja ik ben erbij!

Praktische informatie

Aangemeld? Leuk! Meld je dan om 16.15u bij de balie bij de hoofdingang van de VU, daar word je opgehaald. Het adres is De Boelelaan 1105, 1081 HV in Amsterdam.

Bij de VU kun je volledig jezelf zijn en studeren in een veilige en inspirerende omgeving. Iedereen is welkom, zodat we kunnen leren van elkaar. Je voelt je vast snel thuis.

Over Open avond Religie en Theologie 17 april | Overtuiging met impact

• 17 april 2024