Zelfstandig verbeteren van jouw academische schrijfvaardigheid

Wil je zelf aan de slag met het verbeteren en controleren van je Nederlandse academische teksten, bijvoorbeeld in je scriptie? In deze workshop leer je hoe je dat aanpakt.

Je neemt je eigen tekst mee naar de workshop, zodat je meteen daarmee aan de slag kunt gaan. Bijvoorbeeld met je bachelorscriptie of masterscriptie in wording. In de workshop leer je aan welke kenmerken een academische tekst moet voldoen en hoe je eigen teksten kunt controleren en verbeteren op deze kenmerken.

We besteden veel aandacht aan tekstsamenhang omdat uit onderzoek is gebleken dat studenten dit tijdens het schrijven vaak een moeilijke opgave vinden. Je krijgt strategieën aangeleerd om de samenhang in je teksten te beoordelen en verbeteren. Hierbij maken we ook gebruik van de website DigiRevisie die studenten automatische feedback op tekstsamenhang geeft. Na afloop van de workshop weet je hoe je je teksten en schrijfvaardigheid zelfstandig kunt verbeteren.

Docent
Camille Welie

Duur
De workshop wordt op de campus aangeboden en duurt 1 uur en 45 minuten.

Datum
In de zomer is het ALP gesloten. De nieuwe data worden begin september bekend gemaakt.n om je te helpen.

Aantal deelnemers
Maximaal 15

€20,-

Inschrijven en contact
Voor informatie, vragen en inschrijven kun je een mail sturen naar de cursusadministratie van het ALP: alp.fgw@vu.nl. Vermeld hierbij de workshopcode:

Andere ALP workshops voor studenten

Waarmee kunnen we je helpen?

Voor VU-medewerkers: neem contact met ons op voor informatie over het ALP-aanbod of over taalbeleidskwesties binnen de opleiding of faculteit.

Dr. Gea Dreschler, wetenschappelijk directeur ALP

Dr. Nel de Jong, coördinator ALP Nederlands (NT1, NT2)

Voor studenten: neem voor vragen over een cursus, workshop of coaching contact op met de ALP cursusadministratie.