Staat jouw vraag er niet bij? Bekijk dan eerst de wegwijzer Onderzoeksgebouw - een handige gids met alles wat je moet weten als je gaat werken in het Onderzoeksgebouw. Hier vind je de meest actuele informatie. Nog niet gevonden? Stel dan je vraag via VOproject.fco@vu.nl.
Q&A Onderzoeksgebouw VU
Vragen en antwoorden over werken in het Onderzoeksgebouw VU
-
Kantooromgeving
Welke ruimtes zijn geschikt voor vertrouwelijke of emotionele gesprekken?
Op alle verdiepingen zijn kleine overlegruimten die hiervoor gebruikt kunnen worden. Deze bevinden zich binnen de kantoorgebieden. De glazen wanden van deze ruimten worden voorzien van privacy-folie.Komen er ook eenpersoons stilteruimtes waar je een call of telefoongesprek kan voeren?
Op alle verdiepingen zijn kleine overlegruimten aanwezig. Deze zijn geschikt om te bellen of overleggen.Komen er aparte belcellen voor Teamsoverleggen of vertrouwelijke gesprekken?
Op het moment van inhuizing zijn er geen belcellen. Er zijn in het gebouw verschillende plekken om rustig te werken of Teamsoverleggen te houden.Is er mogelijkheid om onze kunst/ foto’s te plaatsen in de nieuwe werkomgeving?
Vanuit het projectteam worden kantoren en kleine overlegruimten voorzien van een mogelijkheid om iets op te hangen. Dit gaat in goed overleg met de personen die de verhuizing voorbereiden.
Vanuit het project worden de wanden van alle grote vergaderruimten die aan de huiskamer grenzen voorzien van een foto. De overige publieke ruimtes worden net als de rest van de campus in overleg met de kunstcommissie ingericht.Is er zonwering en hoe kun je die bedienen?
Ja, er is zonwering die je zelf kunt bedienen. Hiervoor is een paneel in elke ruimte aanwezig. Voor een handleiding op locatie wordt gezorgd.Hoe werkt de bediening van de gordijnen?
Dit kun je zelf aanpassen. Hier is een bedieningspanneel in de huiskamers voor aanwezig.Waarom is gekozen voor de type vloer bij de huiskamers (i.v.m. vlekken e.d.) Hoe houden we dit schoon?
Hier heeft de VU een goede schoonmaakpartij voor. Zij hebben ook meegekeken in de materialen en positief geoordeeld over dat het tapijt goed kan worden schoongemaakt.Wat zijn de elektravoorzieningen in de vergadertafels van het vergadercentrum?
Op de vergadertafels is een elektravoorziening aanwezig (opbouw).Hoe groot is de capaciteit van de verschillende vergaderruimtes?
De vergaderruimten bij de huiskamers hebben een capaciteit van 10 personen.
De stoelcapaciteit van het vergadercentrum is 12, 15, 8 en 12 stoelen.
Voor de eventruimte is dit 80 stoelen.Zijn extra stoelen (stapelbaar) in de vergaderruimte mogelijk (o.a. voor afdelingsmeetings)?
Ja, we zorgen dat extra stoelen beschikbaar zijn.Waar komen de microscopen te staan (Aardwetenschappen)?
Er zijn 4 microscoop werkplekken voorzien bij AAW, op de 10e en 11e etage. Op beide etages 2 stuks.Welke werkplekken (voor Neurowetenschappen) zijn geschikt om te werken met een microscoop?
Voor Neurowetenschappen zijn op de 9e etage 2 microscoop werkplekken voorzien.Waar kan ik met mijn persoonlijke spullen heen?
Op alle verdiepingen zijn persoonsgebonden lockers. Deze bevinden zich in de huiskamer, naast de pantry. Uitgangspunt is dat iedereen een eigen locker krijgt.
Op de begane grond en de 2e verdieping (bij de seminarruimte) zijn lockers voor algemeen gebruik. Deze kun je gedurende de dag gebruiken, maar zijn niet persoonsgebonden.
In de kantoorgebieden zijn kasten voorzien voor algemeen gebruik. Deze zijn niet persoonsgebonden en ook niet afsluitbaar.We krijgen altijd veel stagiairs. Kunnen er bureaus worden bijgeplaatst?
Nee. We adviseren om in de verdiepende gesprekken te bespreken hoe je hier als afdeling mee omgaat.Hebben alle bureaus (ook in grotere, open werkplekken) data/elektra?
Ja, alle bureaus zijn voorzien van data en elektra.Zijn er voldoende stopcontacten in de open werkomgevingen?
Ja, er zijn ruim voldoende stroom-datapunten. Alle bureaus/werkplekken worden voorzien van data/elektra. De aansluiting (en het netjes wegwerken van de kabels) is onderdeel van de inrichting en gebeurt door IT samen met de meubelleverancier. Ook zit aan elke gevelkolom stroom en ook in de huiskamer in de vorm van vloerpotten. Bureaus zijn voorzien van een port-replicator met een usbc.Is er ruimte voor 40 personen (hele afdeling) om samen te komen, met scherm (soort wekelijkse afsluiting/meeting)?
Groepen tot 80 personen kunnen terecht in de eventruimte op de 2e verdieping. Ook elders op de campus zijn geschikte ruimten aanwezig.Er zijn collega's met vaste desktop die niet met laptop werken.? Waar laten zij deze? Of op een vaste plek?
Deze uitzonderingen zijn in beeld en krijgen in overleg een plaats in de werkomgeving.Mag ik mijn plant(en) meenemen naar de werkomgeving? En andere spullen (schilderijen etc)?
In de verhuisinstructie volgt meer informatie hierover. De mogelijkheden voor het meenemen van spullen die bijdragen aan de identiteit van de afdeling worden nog verder bekeken. Voor persoonlijke spullen is geen ruimte.Komt er in het gebouw een ruimte waar je bijvoorbeeld je gebed kan doen, of iets in de richting van een stilteruimte/kolfruimte?
Er zijn een kolfruimte (12e) en een rustruimte (kelder) in het gebouw. De rustruimte is voor medewerkers, studenten en bezoekers met een (tijdelijke) beperking of ziekte en wordt daarvoor ingericht. Toegang werkt met een VU-pas met de juiste autorisatie (op aanvraag).
In het Hoofdgebouw zijn een stilteruimte en een islamitische gebedsruimte. Dit zijn campusbrede voorzieningen waar alle medewerkers en studenten gebruik van kunnen maken. Er is geen specifieke voorziening in het Onderzoeksgebouw.Komt er iets van folie op de ramen van de kantoren op de 6e verdieping? Dit is een lang raam waar je volledig doorheen kunt kijken. Dit is best storend als je snel bent afgeleid door mensen die steeds langslopen, vooral als je kantoor tegenover een toilet zit.
De kleine overlegruimten in het kantoorgebied worden voorzien van privacy-folie, om inkijk tegen te gaan. Vergaderruimten en kantoren worden voorzien van doorloopbeveiliging (donuts) en niet van folie.
Halfhoge kasten vormen een extra afscheiding tussen kantoren en looproute. De reguliere toiletten bevinden zich overigens niet bij de kantoren, maar tegenover de lift. In het kantoorgebied bevindt zich wel het mindervalidentoilet.Zijn de bureaus en bureaustoelen instelbaar?
Het meubilair voldoet aan de arbowetgeving. Alle bureaus en bureaustoelen zijn nieuw en op verschillende manieren in te stellen, met uitzondering van de aanlandplekken (voor kortdurend gebruik). En maar liefst 30% van de bureaus zijn zit-stabureaus. Instructie is ter plekke aanwezig. Op de pagina Werken in het Onderzoeksgebouw vind je onder ‘Gebruik meubilair’ in het menu de handleidingen hiervoor. Deze komen ook in de Wegwijzer voor het Onderzoeksgebouw.Kunnen we de zit-stabureaus meenemen die we al hebben voor medewerkers die dat nodig hebben? Of moeten we die opnieuw aanvragen en wat is daarvoor dan de procedure?
In elke kantoorruimte staan meerdere zit-stabureaus. Het is niet mogelijk om meubilair uit het W&N gebouw mee te verhuizen naar het Onderzoeksgebouw, tenzij dit voorgeschreven is door de arbo-arts. Voor deze en andere ‘specials’ zoals een RSI-muis of een zitbal, moet een verzoek bij Districon worden ingediend. Deze items worden dan speciaal gestickerd en verhuisd naar het nieuwe gebouw. Instructies hiervoor volgen.Welke voorzieningen zijn er in het gebouw voor medewerkers met bijvoorbeeld een auditieve of visuele beperking of in een rolstoel? En hoe wordt gezorgd dat deze medewerkers in noodgevallen (zoals een brandalarm) bereikt en geholpen worden?
We bepalen in onderling overleg wat een medewerker nodig heeft en hoe we daarbij kunnen ondersteunen.Is het mogelijk om planken te krijgen in een aparte ruimte?
Nee, dit is niet mogelijk. Iedereen heeft een flexibele aanlandplek.Zijn speciale daglichtlampen voorzien in de ruimte van Elektro?
Er is alleen functionele verlichting aanwezig om het werk goed te kunnen doen.Krijgt Elektro toegang tot alle labs? Zij werken veel in labs van andere gebruikers.
Nee, dit moet vanwege dataveiligheid voor elk lab apart aangevraagd worden en de verantwoordelijke van het lab beslist hierover.Is de agenda met zaalreserveringen zichtbaar op de fysieke Teams faciliteiten in het vergadercentrum (zoals bij de Logitech Taps in Transitorium; liggend schermpje)?
Ja, er komt eenzelfde voorziening.Soms doet iemand van Elektro langere tijd alleen computerwerk (bijv. programmeren). Kan diegene dan een werkplek gebruiken in de kantooromgeving op een willekeurige verdieping?
Dit kan in overleg met de gebruikers van desbetreffende ruimte(n).Krijgt Elektro toegang tot de kantooromgeving van andere gebruikers?
Het uitgangspunt is dat alle bèta-gebruikers volledige toegang hebben tot het kantoorgebied.Kan er meer folie tegen inkijk komen op het glas grenzend aan het Atrium met daarin om de vindbaarheid van Elektro te verbeteren de tekst ‘The Electronics Engineering Group’?
De raampartij grenzend aan het vergadercentrum en de pantry krijgt privacyfolie met daarbij de naam. Voor de raampartij grenzend aan het Atrium wordt eerst ingehuisd en gekeken hoe het in de praktijk ervaren wordt.Komt er een koelkast in de pantry bij het vergadercentrum (tegenover Elektro)?
Ja, in deze pantry zit een koelkast.Hoe kunnen aanvragen voor meubilair worden gedaan?
Dit gaat via de reguliere procedure. Een aanvraag kun je indienen via de servicedesk/portal.Komt er een werkplek-reserveringssysteem?
Nee, dat komt er niet.Komt er een instructie hoe men een bureau(stoel) op de juiste manier instelt?
Er komen duidelijke filmpjes op de website. Er worden ook sessies gepland met de arbodienst. Verdere informatie hierover volgt.Komt er plek voor een pingpongtafel en dartbord?
Deze faciliteiten zijn niet meegenomen. Voor een pingpongtafel kan dat eventueel later nog bepaald worden. Een dartbord is niet toegestaan.Komt er een soort 'building police' die 's avonds alle spullen van de bureaus weghaalt?
Nee, het netjes en leeg achterlaten van een werkplek is de verantwoordelijkheid van de medewerkers zelf.Kan de 8-persoons vergaderzaal in het vergadercentrum worden toegewezen aan het TC?
Nee, dat is niet mogelijk. -
Labomgeving
Kan de goederenlift worden gebruikt voor grote materialen die nodig zijn in de labs?
De goederenlift heeft een tweezijdige opening. Deze kan worden gebruikt voor vervoer naar zowel de labs als de kantoren.Waar komen de labs van Complex Trait Genetics?
De labs van Neurowetenschappen komen op verdiepingen 2, 7, 8 en 9.Zijn in de labs vacuümpompen aanwezig?
Nee. Het advies is om de vacuümpompen die je in het W&N gebouw gebruikt mee te nemen. Blijkt daarna toch een tekort te zijn, dan kunnen nieuwe vacuümpompen zelf aangeschaft worden.Is het mogelijk dat het FMIB standaard toegang krijgt tot alle labs? Dit i.v.m. (ad hoc) reparaties in de labs.
Nee, dit gaat altijd in overleg met de verantwoordelijke van het lab.Waar vind ik de handleiding voor de zuurkasten?
Deze staat in de werkplekgids onder het kopje labs. Je kunt ook de QR-code op de zuurkast scannen voor de handleiding. Of klik hier. -
Gebouw
Waar is de fietsenstalling en hoe kom ik daar?
De fietsenstalling bevindt zich in de kelder en is via een hellingbaan vanaf De Boelelaan bereikbaar. Toegang alleen met VU-pas. Vanuit de fietskelder kun je direct naar liftplein/trappenhuis (mits geautoriseerd).Is er overdekte parkeerplek voor scooters en bakfietsen?
Bij het W&N gebouw was dat wel mogelijk, maar scooters, brommers, motoren en bakfietsen kunnen niet in de kelder van het Onderzoeksgebouw geparkeerd worden. Hiervoor zijn andere plekken op de campus.Is de parkeergarage alleen toegankelijk met je pas?
Er komt geen parkeergarage voor auto's. Er is wel een fietskelder, deze is toegankelijk met je VU-pas.Zijn er douches?
Ja, grenzend aan de fietskelder zijn kleedkamers met douches aanwezig. Toegang ook via trappenhuis/lift aan binnenzijde. Toegang met je VU-pas mits je de juiste autorisaties hebt.Komt er in het gebouw een ruimte waar je bijvoorbeeld je gebed kan doen, of iets in de richting van een stilteruimte en/of kolfruimte?
Er zijn een kolfruimte (12e etage) en een rustruimte (kelder) in het gebouw. De rustruimte is voor medewerkers, studenten en bezoekers met een (tijdelijke) beperking of ziekte en wordt daarvoor ingericht. Toegang werkt met een VU-pas met de juiste autorisatie (op aanvraag).
In het Hoofdgebouw zijn een stilteruimte en een islamitische gebedsruimte. Dit zijn campusbrede voorzieningen waar alle medewerkers en studenten gebruik van kunnen maken. Er is geen specifieke voorziening in het Onderzoeksgebouw.Waarom is gekozen voor een bamboevloer? Deze vloer is in een ander VU-gebouw onlangs verwijderd vanwege het bollen en de vlekgevoeligheid.
Zowel om esthetische redenen als vanwege duurzaamheid is in het ontwerptraject hiervoor gekozen.In hoeverre is rekening gehouden met de akoestiek aangezien de woonkamers zo open zijn?
Bij het ontwerp en inrichting van het gebouw is rekening gehouden met een prettige akoestiek. Denk hierbij aan plafonds van zacht materiaal, tapijt en een gordijn en meubels waar zacht absorberend materiaal aanzit.Blijft de piep die we horen in het gebouw?
Nee, de piep in het gebouw verdwijnt zodra de toegang via Salto door het hele gebouw geregeld is.Is er zonwering en hoe kun je die bedienen?
Ja, er is zonwering die je zelf kunt bedienen. Hiervoor is een paneel in elke ruimte aanwezig. Voor een handleiding op locatie wordt gezorgd.Kan ik de temperatuur aanpassen?
Ja, die kun je zelf bedienen binnen een bepaalde marge.Kan ik ramen openen?
Er zijn in het gebouw luchtroosters in de kantoorruimtes die je kunt openen voor frisse lucht.Hoe is de noodstroomvoorziening geregeld?
Voor de kritische gebouwinstallaties voor onderzoek en veiligheid is noodstroomvoorziening aanwezig.Heb je je pasje nodig om de lift te gebruiken?
Via het werkcafé krijg je toegang tot het liftplein (geen pas nodig). De lift is vrij te gebruiken van de begane grond t/m de 2e verdieping; voor hogere verdiepingen heb je een pas met de juiste autorisaties nodig.
Bezoekers hebben vrij toegang tot de begane grond, het vergadercentrum op de 1e verdieping en de evenementenruimte op de 2e. Dit zijn de publieke voorzieningen in het gebouw. Bezoekers kunnen niet zomaar op eigen gelegenheid de hogere verdiepingen bereiken. Dat betekent dat je als bezoeker moet worden opgehaald. Dit is hetzelfde principe als in het O|2 Labgebouw.Wat als ik een dag mijn toegangspas vergeet? Hoe kom ik dan het pand in en uit?
Dan neem je contact op met jouw afdelingssecretariaat.Kan de goederenlift worden gebruikt voor grote materialen die nodig zijn in de labs?
Ja, voor functionele en logistieke doeleinden door geautoriseerde labmedewerkers.Komt de afdeling computer science niet in het Onderzoeksgebouw? Waar dan wel?
De afdeling computer science van informatica vind je in het NU Gebouw, verdieping 10, 11 en 12.
Kan de deur bij de lift op de 7e verdieping open worden gezet voor directe toegang tot de labs?
Nee, toegang tot de labzone is via de sluis aan de oostkant van het gebouw (veiligheidsprotocol). Dit geldt ook voor de hogere verdiepingen 8 t/m 11; deze zijn allemaal voorzien van een toegangssluis.Hoe is toegang in weekend/avond geregeld? Is dit in september al klaar?
Aan de achterzijde bevindt zich de medewerkersentree. Buiten reguliere openingstijden kunnen medewerkers (mits geautoriseerd) hier gebruik van maken. Dit is vanaf de eerste inhuizing operationeel. De procedure wordt nog nader uitgewerkt.Is het mogelijk de Salto sloten op de deuren te behouden?
Nee, de Salto sloten gaan uiteindelijk allemaal verdwijnen.Komen er in de kleedkamer faciliteiten om natte kleding te drogen?
In principe niet, maar hierover wordt nog overlegd.Is de fietsenstalling beveiligd?
Ja, hier krijg je alleen toegang toe met je VU-pas.Zijn er oplaadpunten voor elektrische fietsen en scooters in de fietsenstalling?
Ja, voor elektrische scooters en fietsen is dit mogelijk. Bakfietsen zijn niet geschikt voor de ondergrondse fietsenstalling en kunnen daar niet opladen.Hebben alle vier de liften glazen wanden?
Nee, lift 1 (zie deze afbeelding, als je voor de liften staat, meest rechts) is geblindeerd aan de achterzijde. Deze is speciaal voor iedereen met hoogtevrees of die een lift met glazen achterwand niet prettig vindt.
Op elke etage is een aparte knop om deze lift aan te roepen. -
Services
Wens: extra stoelen (stapelbaar) in vergaderruimte? (ook in kader van afdelingsmeetings)
Ja, we zorgen dat extra stoelen beschikbaar zijn.
De vergaderruimten bij de huiskamers hebben een capaciteit van 10 personen. De stoelcapaciteit van het vergadercentrum is: 12, 15, 8 en 12 stoelen. Voor de eventruimte is dit 80 stoelen.Is je VU pas bruikbaar voor iedere verdieping in het onderzoeksgebouw of alleen de verdiepingen van mijn afdeling?
De kantooromgeving is voor elke bètagebruiker in het onderzoeksgebouw toegankelijk. De LABS zijn alleen voor de afdeling en soms alleen voor specifieke personen toegankelijk.Komt er een IT-helpdesk? Bijvoorbeeld voor als ik een kabel o.i.d. ben vergeten?
Nee, er komt geen fysieke helpdesk in het gebouw. De IT-helpdesk bevindt zich in het Hoofdgebouw en is telefonisch te bereiken.Hoe krijgen bezoekers en studenten toegang tot het pand en de verdiepingen?
Gedurende de reguliere openingstijden kunnen bezoekers en studenten het gebouw vrij betreden. Zij hebben toegang tot de publieke gebieden op de begane grond en de 1e en 2e verdieping (o.a. werkcafé, horeca, vergdercentrum, evenementenrruimte).
Toegang tot de hogere verdiepingen en besloten gebieden is alleen onder toezicht. Bezoekers kunnen worden aangemeld of melden zichzelf bij de gastdame/-heer. Deze neemt contact op met de medewerker voor wie het bezoek is en deze kan het bezoek beneden ophalen of ontmoeten in de centrale gebieden.
Het uitgangspunt is dat bezoek beneden wordt opgehaald of dat de ontmoeting beneden in de centrale gebieden plaatsvindt. Hier worden deze gebieden ook op ingericht.
Aanmelden van bezoek kan via de Serviceportal: Bezoek aanmeldenZou een halal-optie toegevoegd kunnen worden aan het restaurant op de begane grond?
Het horecaconcept, en de invulling hiervan, wordt momenteel uitgewerkt.Zijn de lockers op de 2e etage bij de seminarruimte openbaar?
De lockers op de 2e etage worden 50% openbaar en 50% wordt toegewezen aan medewerkers.Waar komen postvakken voor fysieke post?
Er is geen centrale plek voor postvakken. Dit kan per afdeling worden bekeken. -
Omgeving
Komen er parkeerplekken voor laden en lossen?
Aan de oostkant van het gebouw bevindt zich de logistieke straat en de goederenontvangst voor het Onderzoeksgebouw. Let op: deze goederenontvangst is alléén voor leveringen van gevaarlijke stoffen aan het Onderzoeksgebouw die door Logistiek in ontvangst worden genomen.
Overige leveringen (denk aan reguliere post en pakketten) worden bij de Centrale Goederenontvangst in het Transitorium in ontvangst genomen en door Logistiek naar het Onderzoeksgebouw vervoerd. De bestelinstructie hiervoor volgt.
Bezorgdiensten en niet-VU leveranciers (bijvoorbeeld Albert Heijn) kunnen geen gebruikmaken van de logistieke straat bij het Onderzoeksgebouw. Deze leveringen worden niet via de goederenontvangst Onderzoeksgebouw in ontvangst genomen. Tijdelijk parkeren moet via de openbare weg.Welke parkeerfaciliteiten voor bezoekers zijn er?
De VU Campus is autoluw. Parkeren kan in de parkeergarages op en rond de campus of op de openbare weg (waar dit toegestaan is). Voor meer informatie, zie: parkerenbijvu.nl/.Komt er een overgang op de weg voor de hoofdingang van het gebouw?
Nee, er wordt niet voorzien in een extra zebrapad. Er kan gebruik worden gemaakt van de twee bestaande zebrapaden met stoplichten tussen Transitorium/O|2 en bij het Hoofdgebouw.Men verwacht dat collega's vanaf P3 niet het zebrapad gebruiken, maar oversteken via de kortste route over de trambaan. Kan hier een zebrapad aangelegd worden?
Nee dit is niet mogelijk. Het is ook mogelijk om in P2 te parkeren.Hoe lang blijven de voetbalvelden nog bestaan?
In ieder geval tot eind 2028.Wat komt er in de plaats van de voetbalvelden?
Op deze plaats komen nieuw te ontwikkelen gebouwen in het tijdsbestek tot 2040.Is er ruimte om buiten te lunchen/zitten?
Ja, er wordt voorzien in picknicktafels/bankjes aan de achterzijde van het gebouw. Ook aan de westzijde van het gebouw is zitgelegenheid (rondom de helling naar de fietsenstalling).Hoe wordt het chemicaliëntransport georganiseerd tussen het Onderzoeksgebouw en andere gebouwen i.v.m. het ontbreken van een tunnelverbinding?
Dit gaat enerzijds over de weg en anders direct op locatie. Een andere optie is vanaf de campus via ADR-transport.Komt aan de westkant van het gebouw een weg voor de vrachtwagen die stikstof levert?
Ja, die komt er.Hoe komt het nieuwe tunnelstelsel van de VU eruit te zien, specifiek de verbinding van AB naar andere gebouwen? Voor FMIB is dit van belang vanwege transport van apparatuur/ machines tijdens regen.
Deze tunnel is niet meer bereikbaar na de sloop.Komt er een tunnel tussen het O|2 Labgebouw en het Onderzoeksgebouw?
Nee, hier komt geen tunnel.Is het luchten van de gasttanks met bulkgassen naast het gebouw gevaarlijk?
Nee, dit is niet gevaarlijk. De gastanks ontluchten automatisch en dat zorgt wel voor een hard geluid. Dit is niet gevaarlijk en geen reden tot zorg. Heb je toch vragen hierover, neem dan contact op met de FCO Servicedesk. -
Bouwactiviteiten
Wat gebeurt er om het gebouw heen qua bouwwerkzaamheden? En wanneer wordt gestart met de bouw van de andere gebouwen naast het Onderzoeksgebouw?
Het voorbereiden van de bouwgrond voor de bouw van het Matrixgebouw aan de westzijde van Amsterdam UMC is gestart. Aan de oostzijde worden de voetbalvelden verplaatst, dit zal vanaf eind 2028 gebeuren.Hebben wij last van de bouw van de gebouwen om het Onderzoeksgebouw?
Zodra de bouw van het Matrixgebouw is begonnen, kan dit enig geluid of logistieke overlast geven. We brengen dit goed in kaart, op welke wijze dit zal zijn en op wat voor manier dit hinder geeft. De afstemming hierover gebeurt op zorgvuldige wijze en commnunicatie hierover volgt. -
Veiligheid
Is er een overzicht van EHBO’ers en ontruimers beschikbaar?
De BHV-organisatie moet nog ingericht worden met degenen die hier over gaan. -
Campus
Waarheen verhuist de SPAR die nu in het W&N gebouw zit?
Dit is nog niet bekend.