Inclusieve toiletten op de VU Campus

Op de VU zijn verspreid over de verschillende gebouwen in totaal 18 inclusieve toiletten.

Vindbaarheid en faciliteiten

Deze toiletten zijn te herkennen aan het bordje ‘Toiletten. Deze toiletruimte is inclusief – iedereen kan hier terecht’. Zoals het bordje aangeeft kan iedereen gebruik maken van deze toiletten, ongeacht genderidentiteit of -expressie.

In de toilethokjes zijn prullenbakjes aanwezig voor bijvoorbeeld menstruatieproducten. Net als in overige toiletruimtes op de VU, worden hygiëne en veiligheid gewaarborgd.

Dit zijn de locaties van de huidige inclusieve toiletten:

• Hoofdgebouw: A-vleugel: 0A-T4, 4A-T2, 7A-T1, 15A-T4 E-vleugel: 2E-T1 en 2E-T2 en vanaf zomer 2024 ook de toiletvoorzieningen in de centrale hal (achter de koffiecorner)
  • Initium: 2B-T2
  • MF gebouw: B-vleugel: B253, B255 C-vleugel: C163, C165 D-vleugel: DK18c F-vleugel: F024, F026a
  • Nieuwe Universiteitsgebouw: 1A-T4
  • ACTA: 0Z-T01 en 0Z-T02
  • Transitorium:  K1E-T38
  • W&N gebouw: N-055a F-006
  • OZW-gebouw: 00-T1
  • O|2 Labgebouw: 0E T1

Inclusie en toegankelijkheid

Met de inclusieve toiletten werkt de VU aan een inclusieve en toegankelijke campus. Met name transgender en non-binaire studenten en medewerkers, maar ook anderen krijgen soms te maken met pesten, intimidatie of ander ongewenst gedrag in de toiletten. Daarnaast zijn de inclusieve toiletten toegankelijk voor bijvoorbeeld mannen die om medische redenen een prullenbakje in het toilethokje nodig hebben. Meer weten over inclusie en toegankelijkheid op de VU? Kijk op Diversity Office.

Vragen of opmerkingen?

Mail naar servicedesk.fco@vu.nl