Career Services - School of Business and Economics

Career Services steunt je in de voorbereiding op je loopbaan.

Studeren is zoveel meer dan studeren voor je passie of je voorbereiden op een specifieke baan of branche. Het gaat over jezelf leren kennen en ontdekken wat je wil en waar je goed in bent.

SBE Career Services ondersteunt je met alle loopbaanvragen. Hoe schrijf je een sterk cv of een sollicitatiebrief? In welke bedrijfscultuur voel jij je thuis? Hoe verloopt een selectieproces? Het Career Services team verzorgt workshops, individuele coaching, meetups met bedrijven en een vacaturebank om je stage of baan te vinden.

Career platform

Alle activiteiten van Career Services worden aangeboden via het SBE Career Platform. Hier kun je je aanmelden voor workshops, coaching afspraken en evenementen. Op het platform vindt je ook carrière gerelateerde online tools en de vacaturebank. Als je voor het eerst inlogt, moet je een account aanmaken. Dit is eenmalig en daarna kun je het platform gebruiken.

E-learning in GradUp

Ontdek en ontwikkel je loopbaanvaardigheden met de Gradup Career Community. Via Gradup heb je 24/7 toegang tot betrouwbare informatie en toegankelijke tips, zodat in je eigen tempo kunt werken aan de volgende stap in je loopbaan.

In 8 verschillende modules komen cruciale vaardigheden aan bod waarmee jij de regie kunt nemen over jouw loopbaan, zoals het navigeren op de arbeidsmarkt, sollicitatiegesprekken voeren en het schrijven van een overtuigend cv. Elke module bestaat uit compacte video's en toegankelijk online materiaal. Bekijk deze clip om meer te weten te komen of ga direct naar Gradup, toegankelijk in Canvas voor alle studenten van de School of Business and Economics.

Online CV Feedback: CareerSet

Ontvang direct feedback op jouw cv via CareerSet.
Met CareerSet:

• Upload je jouw cv en ontvang je direct feedback
  • Match je jouw cv met een vacature en krijg je suggesties waar je jouw cv kunt verbeteren
  • Krijg je persoonlijke feedback op impact, presentatie en stijl van je cv

CareerSet maakt gebruik van Artificial Intelligence-technologie om je cv te beoordelen en constructieve feedback te geven, gebaseerd op tientallen belangrijke criteria waar recruiters en werkgevers op letten. Klik hier om naar CareerSet te gaan.

Coaching

Wil je een expert laten kijken naar je CV of motivatiebrief? Of wil je een aankomend sollicitatiegesprek oefenen? Wil je weten wat voor soort baan bij jou past? Maak hier een individuele afspraak!

Workshops

Hoe bereid je je goed voor op de start van je loopbaan? Schrijf je in voor een van de loopbaanworkshops en leer hoe je succesvol kunt overstappen van universiteit naar young professional. De workshops worden het hele jaar door georganiseerd. Er zijn workshops voor alle stappen in het sollicitatieproces. Bijvoorbeeld Job Search Introduction', Find a job that loves you back', 'High impact cv and motivation letter' en meer. Ook werken we veel samen met werkgevers, die een workshop verzorgen of hun expertise met je delen in een ‘Career Lab’. Voorgaande sessies waren onder andere, ‘Design Thinking’, ‘Big Data’, en ‘Demand planning during the COVID pandemic’.

Evenementen

Career Services organiseert gedurende het jaar activiteiten, zodat jij je kunt oriënteren op je volgende stap na je afstuderen. Tijdens evenementen zoals 'Student Meets Alumni', 'Traineeship Weeks' of 'Career Day' kun je alumni en werkgevers ontmoeten. Daarnaast bieden werkgevers hun evenementen aan op het Career Platform. Netwerk met professionals en verbreed je blik tijdens een Career Event! Bekijk hier de aankomende evenementen.

Graag herinneren wij je eraan dat registeren een verplichting met zich meebrengt. Lees hier het annuleringsbeleid van Career Services.

Vacatures voor stages en banen

Vind geschikte vacatures voor studenten en pas afgestudeerden in de vacaturebank.

Stages

Wil jij aan je profiel bouwen en erachter komen wat je wilt in een loopbaan? Een stage is een uitstekende manier je te professioneel te ontwikkelen en om academische kennis en vaardigheden toe te passen in de praktijk. Tijdens het derde jaar van je bachelor of tijdens je master heb je meestal de mogelijkheid om stage te lopen. Lees hier alles over stages en de stagehandleiding. In de stagehandleiding vind je alle informatie over stages met en zonder studiepunten. Heb je na het lezen van de handleiding nog vragen? Maak voor een stage met studiepunten een afspraak met de stagecoördinator van je opleiding of plan een afspraak met Career Services als het gaat om een stage zonder studiepunten.

Canvas

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten? Meld je aan voor de Career Services Community Canvas

Ga direct naar het Career platform

Career Services

Wie is het SBE Career Services team en wat kan Career Services voor jou betekenen? Kom er in deze video achter!

Wil je meer weten?

Neem gerust contact met ons op.

Voor meer informatie over onze coachingsessies, workshops, evenementen of vacaturebank kan je terecht op ons carrièreplatform!

Ontmoet hier onze coaches / trainers.

Voor vragen kun je ons rechtstreeks mailen.