Bibliotheekdiensten: de UB voor alumni

Na je afstuderen kun je gebruik blijven maken van de faciliteiten van de Universiteitsbibliotheek (UB). Als alumnus betaal je bovendien slechts de helft van het normale lidmaatschapstarief.

Of het nu gaat om hulp bij je zoektocht naar specifieke informatie, het vinden van antwoorden in een wetenschappelijke database, het inzien van een publicatie, of het lenen van boeken: het kan allemaal met een UB-lidmaatschap.

Alumni profiteren van een speciaal tarief: in plaats van 20 euro betaal je slechts 10 euro per jaar. Neem bij inschrijving, naast je legitimatiebewijs, een kopie mee van je diploma om te laten zien dat je bent afgestudeerd aan de VU.

Het lidmaatschap geeft toegang tot de fysieke collecties van de UB. Voor het gebruik van de digitale collecties vanaf de campus is een gratis gastaccount beschikbaar.

Goed om te weten: ook bij de Koninklijke Bibliotheek (KB) kun je online terecht om wetenschappelijke artikelen te raadplegen. Hier vind je diverse digitale bronnen. Voor 15 euro krijg je een lidmaatschap voor een jaar.

Tentoonstellingen

Je kunt natuurlijk ook gratis een kijkje komen nemen bij de tentoonstellingen die regelmatig worden georganiseerd in de UB Erfgoedvitrine en de VU ART SCIENCE gallery.