Onderzoek Center for Executive Coaching

Bij het VU Center for Executive Coaching zijn diverse wetenschappers aangesloten die zich met onderzoek op het gebied van coaching bezighouden.

Bij het Center zijn diverse wetenschappers aangesloten die zich met onderzoek op het gebied van executive (team) coaching bezighouden. Bekijk hun recente onderzoeken op de research portal:

Daarnaast wordt vanuit het Center for Executive Coaching promotieonderzoek begeleid, o.a. naar vitaliteit in organisaties, patronen in organisaties en teamenergie.

Eerdere onderzoeken door Center for Executive Coaching

Prof. dr. Erik de Haan en prof. dr. Yvonne Burger hebben  een grootschalig onderzoek naar de effectiviteit van coaching gedaan. Dit is een samenwerking geweest tussen Ashridge Business School en de Vrije Universiteit. Doel was om het grootste aantal coachingsrelaties ooit te onderzoeken, om zo meer zicht te krijgen op wat de werkzame bestanddelen in coaching zijn. Dit is gelukt met meer dan 3.000 ingevulde vragenlijsten uit maar liefst 40 landen. De uitkomsten zijn onder meer vastgelegd in dit artikel, in 'De Psycholoog', januari 2015.

• Yvonne Burger heeft een verkennend onderzoek gedaan naar de praktijk van Executive Coaching. Zie voor de uitkomsten hiervan haar boek: Spiegel aan de top, over de praktijk van executive coaching.
  • Zie voor recente onderzoeken onze publicatielijst.

Terug naar homepage Center for Executive Coaching

Wil je meer weten?

Neem gerust contact met ons op

Lisette Tepe