Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
Studentenbalie HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Co-Creatie met ongedocumenteerde jongeren

Een groep ongedocumenteerde jongeren en studenten werkt samen met VU-onderzoekers, activisten en maatschappelijk werkers om beter te begrijpen hoe je een inclusieve onderwijsomgeving kunt creëren.

Dit onderzoek is deel van het Co-Creation for Inclusive Knowledges Lab

Na een succesvol kunstgebaseerd onderzoeksproject met Framer Framed in 2023 werd een co-creatieve onderzoeksgroep gevormd om belangrijke onderwerpen voor ongedocumenteerde jongeren te onderzoeken: mentaal welzijn, vooral voor jongeren die naar de universiteit gaan, overgangen van hoger onderwijs naar werk, en inclusiviteit in instellingen voor hoger onderwijs.  Bij het project zijn drie onderzoekers van de VU Amsterdam betrokken, dr. K Maeve Powlick, Evelyn Vlasman en Gabriel Briar, en een onderzoeker van de Haagse Hogeschool, Ruben Boers, samen met andere leden van de onderzoeksgroep, een netwerk van ongedocumenteerde jongeren die voortdurend input leveren, en verschillende maatschappelijke partners.  De gegevens die in het kader van het project zijn verzameld, worden in samenwerking met het ASKV en Stichting Leergeld Amsterdam gebruikt voor het opzetten van workshops voor docenten op middelbare scholen en instellingen voor hoger onderwijs om de ervaringen van ongedocumenteerde jongeren te verbeteren wanneer zij het einde van de middelbare school bereiken en de overstap maken naar de volwassenheid en het hoger onderwijs.  Het project wordt gefinancierd door een Nationale Wetenschapelijke Agenda subsidie voor kleine projecten als onderdeel van de “Route Resilience”.

Over dit onderzoek

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam