Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Korte incompany opleiding Lesgeven aan anderstalige leerlingen

Korte opleiding op maat Lesgeven aan anderstalige leerlingen in het voortgezet onderwijs

De opleiding bestaat standaard uit vijf bijeenkomsten van drie uur, maar kan op verzoek minder of meer bijeenkomsten bevatten.

De opzet is interactief met veel ruimte voor de inbreng van eigen vragen, casuïstiek en ervaringen. Theorie wordt afgewisseld met (praktijk)opdrachten, zodat de geleerde kennis en vaardigheden direct geoefend kunnen worden. Er wordt hiermee zoveel mogelijk aangesloten op de eigen onderwijspraktijk, waardoor de leeropbrengst voor docenten versterkt wordt.

In de bijeenkomsten gaan we samen aan de slag met antwoorden op vragen als:

  • Wat is de achtergrond van de leerling en hoe speelt dit een rol in het schools functioneren?
  • Hoe achterhaal je de onderwijsbehoeften van de leerling?
  • Hoe geef je differentiatie vorm in de reguliere les?
  • Hoe wordt een tweede taal geleerd?
  • Hoe kun je - geïntegreerd in de reguliere les - de taalontwikkeling stimuleren? Hoe bied je taalsteun?
  • Hoe monitor en evalueer je de taalontwikkeling van de tweede taalleerder?
  • Waarom vertoont de tweede taalleerder bepaald gedrag in de klas en hoe ga je hiermee om?
  • Hoe activeer en motiveer je de tweede taalleerders in de les?
  • Hoe stem je de aanpak tussen docenten af?

Meer over deze opleiding
Inleiding
Resultaat
Data, kosten en inschrijven

Rachel Zuilhof

Rachel Zuilhof

Rachel Zuilhof is docent Nederlands als tweede taal, trainer Interculturele competenties, activerende didactiek en praktijkgericht leren en adviseur VU-NT2 op maat bij VU-NT2. Ook coordineert ze de activiteiten binnen de afdeling Professional van VU-NT2. Deze afdeling heeft als doel om NT2-docenten verder te professionaliseren. Ze is trainer Interculturele communicatie en activerende didactiek. Rachel is ook assessor en heeft ervaring met het begeleiden van docenten bij het maken van hun portfolio. 

Bekijk Rachel's profiel

Heb je vragen of wil je meer informatie over maatwerk? Wil je bijvoorbeeld een incompany opleiding organiseren voor een docententeam?

We maken graag vrijblijvend een (bel)afspraak om je wensen te bespreken voor maatwerk en/of incompany. Neem contact op met Rachel Zuilhof, adviseur NT2 op maat via r.m.zuilhof@vu.nl

Contactpersoon

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam