De opzet is interactief met veel ruimte voor de inbreng van eigen vragen, casuïstiek en ervaringen. Theorie wordt afgewisseld met (praktijk)opdrachten, zodat de geleerde kennis en vaardigheden direct geoefend kunnen worden. Er wordt hiermee zoveel mogelijk aangesloten op de eigen onderwijspraktijk, waardoor de leeropbrengst voor docenten versterkt wordt.
In de bijeenkomsten gaan we samen aan de slag met antwoorden op vragen als:
- Wat is de achtergrond van de leerling en hoe speelt dit een rol in het schools functioneren?
- Hoe achterhaal je de onderwijsbehoeften van de leerling?
- Hoe geef je differentiatie vorm in de reguliere les?
- Hoe wordt een tweede taal geleerd?
- Hoe kun je - geïntegreerd in de reguliere les - de taalontwikkeling stimuleren? Hoe bied je taalsteun?
- Hoe monitor en evalueer je de taalontwikkeling van de tweede taalleerder?
- Waarom vertoont de tweede taalleerder bepaald gedrag in de klas en hoe ga je hiermee om?
- Hoe activeer en motiveer je de tweede taalleerders in de les?
- Hoe stem je de aanpak tussen docenten af?
Meer over deze opleiding
Inleiding
Resultaat
Data, kosten en inschrijven