Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Bereid je voor op de Parttime Master Marketing

Deeltijd Pre-master Marketing (for Professionals)

Tijdens de deeltijd pre-master Marketing word je op academisch niveau gebracht, zodat je daarna kunt doorstromen naar de Parttime Master Marketing.

Deze pre-master bereidt je voor op de masteropleiding door je verder te ontwikkelen op drietal vlakken:

  • Academische Knowledge and Skills & Marketing Capita Selecta
  • Marketing Research en Consumer Behavior
  • Methods & Techniques

In de pre-master start je met het ontwikkelen van academische vaardigheden. Je leert academisch denken en schrijven. Hoe ziet een academisch paper eruit en hoe kan ik deze kritisch beoordelen? Welke leerlessen haal ik uit wetenschappelijke artikelen en hoe relateer ik die aan mijn eigen kennis en inzichten? Dat zijn enkele vragen waar je antwoorden op krijgt. Ook leer je zelf academisch te schrijven en hoe onderzoek te doen. Je gaat zelf met onderzoek aan de slag en schrijft onder begeleiding een paper over een onderwerp naar keuze.

In de pre-master praten we je ook bij over recente ontwikkelingen in het vakgebied, zodat je inhoudelijk vanuit een goede basis met de master kunt starten. Op het gebied van marketing besteden we in het bijzonder aandacht aan de rol van marketing in organisaties en de maatschappij en de impact die zij heeft. We gaan verder in op het belang van klantervaringen en hoe deze zo goed mogelijk gerealiseerd kunnen worden. Uiteraard besteden we ook aandacht aan de invloed van digitalisering en de effecten hiervan op marketing. In een apart vak over consumentengedrag gaan we nader in op de psychologie achter het gedrag van afnemers en de implicaties hiervan voor marketeers.

Tenslotte ontwikkel je een fundament op het gebied van methoden en technieken. Dit stelt je in staat om wetenschappelijke studies te lezen en begrijpen. De kennis die je tijdens de pre-master opdoet op het gebied van methoden en technieken is precies afgestemd om succesvol met je master te kunnen starten en vervolgvakken te kunnen volgen.

Prof. dr. Ruud Frambach

Prof. dr. Ruud Frambach

Ruud Frambach is sinds 2000 hoogleraar Marketing aan de VU en voorzitter van de deeltijd MSc in Marketing. Hij is gepromoveerd in Marketing aan de Universiteit van Tilburg. Voordat hij aantrad aan de VU, was hij verbonden aan de Universiteit van Tilburg en Universiteit Gent. In 2008 was hij 'visiting scholar' aan de University of Southern California, Los Angeles. 

Zijn onderzoek richt zich op innovatie en strategische marketing. Hij publiceerde artikelen in tijdschriften zoals het International Journal of Research in Marketing, Journal of Retailing, Journal of Marketing Research, Journal of Product Innovation Management en is co-auteur van verschillende marketingboeken. Zijn boeken 'Marketing aan de top' (met Peter Leeflang) en 'Doet marketing ertoe?' zijn bekroond met de PIM Marketing Literatuur Prijs voor het beste marketingboek van het jaar in 2009 en 2018.

Bekijk het profiel van Ruud Frambach
Ruud Frambach

Prof. dr. Mirella Kleijnen

Prof. dr. Mirella Kleijnen

Mirella Kleijnen is hoogleraar Customer Experience Management bij de afdeling Marketing van de School of Business and Economics (SBE) aan Vrije Universiteit Amsterdam. Ze is daarnaast onderwijsdirecteur binnen het bestuur van SBE. Mirella behaalde haar doctoraat aan de Faculty of Economics and Business Administration van Maastricht University. Haar proefschrift was gericht op ‘consumer evaluations of mobile service innovations’. Mirella’s werk is gepubliceerd in verschillende academische tijdschriften, waaronder Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Retailing, Journal of Services Research, International Journal of Management Reviews, Journal of Interactive Academic Marketing, en Journal of Economic Psychology.

Vragen? Voeg Mirella toe aan je netwerk via LinkedIn

Bekijk het profiel van Mirella Kleijnen
Mirella Kleijnen

Prof. dr. ir. Peeter Verlegh

Prof. dr. ir. Peeter Verlegh

Peeter Verlegh is hoogleraar Marketing en daarnaast hoofd van de afdeling Marketing binnen de School of Business and Economics aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij heeft zowel een PhD (2001) in Marketing als een MSc in Food Science, beide behaald aan Wageningen University. Peeter onderzoekt sociale en culturele invloeden op consumenten en hun reacties op marketingcommunicatie, de focus op interacties tussen consumenten (denk hierbij aan: mond-tot-mondreclame en sociale media), en bevindingen die vertaald kunnen worden naar praktische implicaties voor het bedrijfsleven en de samenleving.

Vragen? Voeg Peeter toe aan je netwerk via LinkedIn

Bekijk het profiel van Peeter Verlegh
Peeter Verlegh

Dr. Josephine Woltman Elpers

Dr. Josephine Woltman Elpers

Josephine is extern docent aan de Vrije Universiteit Amsterdam, locatiedirecteur onderwijs aan de Hogeschool van Hall Larenstein in Leeuwarden, en executive equi-assisted coach bij haar eigen onderneming Equi Guidance. Haar adviesterreinen zijn individuele en teamontwikkeling in leiderschap. Ook is zij lid van de Raad van Toezicht van MarketingOost en lid van de governance commissie.

Zij heeft internationale ervaring in verschillende branches, zowel binnen het bedrijfsleven als het onderwijs. Haar interesses liggen met name bij leiderschap, natural horsemanship, kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek, advanced data science, multivariate statistiek en survey design. Josephine schreef diverse boeken en publiceerde in Journal of Marketing Research en Journal of Consumer Research. 

Bekijk het profiel van Josephine Woltman Elpers
Josephine Woltman Elpers

Wil je meer weten?

Neem dan gerust contact op

Vrije Universiteit Amsterdam
School of Business and Economics
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Volg de VU School of Business and Economics op

Contactpersoon

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam