Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
Studentenbalie HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Zet de volgende stap in je marketingcarrière!

Parttime Master of Science in Marketing

Academische verdieping, hoogwaardige vakkennis, praktijkgerichte toepassing: met deze opleiding bereid je je voor op een nieuwe fase in je carrière. We willen graag dat je zo veel mogelijk uit de master haalt. Check daarom of je voldoet aan de toelatingseisen.

Jouw profiel: je bent een gedreven marketeer, bent op zoek naar academische én praktijkgerichte verdieping. Je hebt de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen: als het gaat om je kennisniveau, je analytische kracht, maar ook om je vermogen om creatieve én onderbouwde oplossingsrichtingen te formuleren. Ben je eraan toe te groeien als marketeer, maar ook als persoon? Dan is de Parttime Master Marketing de juiste keuze.

Check direct of je voldoet aan de toelatingseisen

  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring in een marketingfunctie of andere commerciële functie, zoals marketingmanager, marketingconsultant, productmanager, brand manager, accountmanager, commercieel manager of (algemeen) directeur.
  • Je beschikt over academisch werk- en denkniveau. Je realiseert je dat marketing meer is dan reclame en verkoop: je ziet mogelijkheden om een betekenisvolle bijdrage te leveren aan het creëren van waarde voor afnemers, je eigen organisatie, de aandeelhouders, andere stakeholders en de maatschappij.

Voldoe je nog niet helemaal aan dit profiel, dan kan de pre-master Marketing uitkomst bieden!

Praktische informatie

  • Direct beginnen of eerst een pre-master?

    Kun je direct toegelaten worden of moet je eerst een pre-master volgen? Dat hangt af van je vooropleiding:

    • Heb je een wetenschappelijke bachelor- of masteropleiding afgerond in een bedrijfskundige of economische discipline? Dan kun je direct worden toegelaten tot de opleiding.
    • Heb je een wetenschappelijke bacheloropleiding in een andere discipline? Dan moet je eerst de pre-master afleggen. Je volgt een of meer deficiëntievakken, of je legt de hele pre-master af. Dat is afhankelijk van je vooropleiding.

    Heb je een hbo-vooropleiding? Dan volg je altijd eerst de pre-master.

    Met alle geïnteresseerden wordt eerst een intakegesprek gevoerd waarna toelating plaats kan vinden.

  • Interesse? Maak nu een afspraak voor een vrijblijvend gesprek

    Maak een afspraak voor een persoonlijk informatief gesprek met Ruud Frambach, de opleidingsdirecteur. Samen kijken we of de opleiding past binnen jouw ontwikkelingsplan. Dan weet je ook of je direct kunt instromen of dat je een pre-master moet doorlopen.

    Ja, ik wil een vrijblijvende afspraak maken

  • Kosten

    Master (2 jaar): € 9.750 per jaar inclusief literatuur, examengeld en catering
    Pre-master: € 3.000
    Module: € 2.500 per losse module

    Derde jaar en verder (uitloop): alleen wettelijk collegegeld.

    Er zijn mogelijkheden om een krediet te krijgen via DUO.

  • Tijdsinvestering

    De opleiding duurt twee jaar. Houd rekening met een studiebelasting van gemiddeld 20 uur per week (inclusief colleges). Het programma loopt van september tot juli en is opgedeeld in perioden van telkens acht weken. Binnen iedere periode wordt gedurende zes weken één avond per week college gegeven. Vervolgens is de zevende week bestemd voor tentamenvoorbereiding en de achtste week voor het tentamen zelf. 

    De colleges zullen plaatsvinden op de woensdagavonden en beginnen om 18.00 uur en duren tot 22.00 uur. Voorafgaand aan de colleges bieden wij je de gelegenheid om gezamenlijk een warme maaltijd te nuttigen.

    Goed om te weten: steeds meer bedrijven en organisaties zien het belang van state-of-the-art opleidingen voor hun medewerkers. Wellicht stelt ook jouw werkgever uren (en budget) beschikbaar om te studeren.

  • Onderwijs en examenregeling

  • Raad van Advies

    De Raad van Advies is een klankbordgroep met inspirerende, toonaangevende personen uit het werkveld van de marketing. Vanuit hun ervaring en functie reflecteren zij op de aansluiting van de inhoud en vormgeving van het masterprogramma bij de eisen van het beroepenveld en adviseren de opleidingsdirecteur over mogelijk nieuwe ontwikkelingen en wensen vanuit de praktijk.

    De Raad van Advies bestaat uit:

    Azzeddine el Atoti - Senior Account Executive - Salesforce

    Marcel van Brenk - Partner - EY

    Annelot Fluitman - HR Directeur - ING Nederland

    Christiaan Franken - Head of Strategy & Operations - Amazon Web Services EMEA

    Irene de Ruijter  - Marketing Director a.i./Owner restaurant - Sixtyforty

    Wilmar Tax - Chief Strategy & Innovation Officer - HPB | Het PR Bureau

Wil je meer weten?

Neem dan gerust contact op

Vrije Universiteit Amsterdam
School of Business and Economics
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Volg de VU School of Business and Economics op

Contactpersoon

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam