Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Welke baan wil jij na je economische, data of bedrijfskundige VU-opleiding?

Wat voor baan kun je krijgen als afgestudeerde student bedrijfskunde, business analytics, econometrie, (bedrijfs)economie, internationale bedrijfskunde en science business en innovatie bij een groot internationaal bedrijf?

De VU biedt meerdere economische, data en bedrijfskundige opleidingen aan. Soms is het lastig om de verschillen te ontdekken en te bedenken wat je met je diploma daarna kunt doen.

Bekijk hieronder per opleiding wat jij bij een bedrijf als Heineken zou kunnen doen.         

Alle zes opleidingen hebben hun eigen karakter en bieden veel carrièremogelijkheden. Kies jouw droombaan en het programma dat het beste bij je past en waar je je het meest thuis voelt.

  • Bedrijfskunde

    Als afgestudeerde van de Nederlandstalige opleiding Bedrijfskunde (BK) kun je in uiteenlopende functies aan de slag bij een veelzijdige organisatie als Heineken. De BK-opleiding heeft 12 specialisaties, en Heineken heeft mensen nodig die competent zijn in elk van deze specialisaties (bijvoorbeeld boekhouden, digitale bedrijfsinnovatie, ondernemerschap, financieel management, leiderschap en verandermanagement, marketing, strategie en organisatie, transport- en supplymanagement). Alle specialisaties bereiden voor op een aansluitende master, waarmee je je expertise op deze gebieden nog verder kunt vergroten. Tegelijkertijd heb je als afgestudeerde bedrijfskundestudent kennis over elk van deze domeinen, waardoor je een professional kan zijn die verschillende afdelingen met elkaar verbindt en een brug slaat. Dit onderscheidt je van afgestudeerden van meer specifiek gerichte programma's zoals Econometrie en Operations Research. Het BK-programma richt zich niet in het bijzonder op internationale aspecten, maar het programma behandelt natuurlijk ook internationale cases en theorietoepassingen, zodat je voorbereid bent om zowel nationaal als internationaal voor Heineken te werken.

  • Business Analytics

    Als afgestudeerde van Business Analytics bij Heineken maak je gebruik van geavanceerde data-analysetechnieken om complexe datasets te interpreteren en er bruikbare inzichten uit te halen. In jouw rol overbrug je vaak de kloof tussen IT- en bedrijfsfuncties, zodat je data-gestuurde strategieën kunt ontwikkelen om processen te optimaliseren, de efficiëntie te verhogen en de winstgevendheid te vergroten. Je kunt bijvoorbeeld aankooppatronen van consumenten en trends in de sociale media analyseren om de vraag naar Heinekenproducten in verschillende markten te voorspellen en zo voorraadbeheer en gerichte marketingcampagnes te sturen. Je zou voorspellende modellen kunnen ontwikkelen om potentiële verstoringen van de supply chain te identificeren voordat ze zich voordoen, of optimaliseringsalgoritmen kunnen gebruiken om distributieroutes te stroomlijnen, waardoor de kosten en de impact op het milieu worden verminderd. Jouw expertise in machine learning zou kunnen worden gebruikt om klantervaringen te personaliseren, merkloyaliteit te vergroten en marktaandeel te vergroten. Jouw vaardigheden zijn van vitaal belang bij het omzetten van ruwe gegevens in een strategische troef voor Heineken, om ervoor te zorgen dat het bedrijf gelijke tred houdt met de snelle veranderingen in de drankenindustrie en nieuwe normen voor innovatie en groei vaststelt.

  • Econometrie en Operations Research of Econometrie en Data Science

    Als afgestudeerde Econometrie en Operations Research of Econometrie en Data Science kun je op vele manieren bijdragen aan het verbeteren van de marketingpositie van Heineken. Met jouw expertise kun je bijvoorbeeld gegevens gebruiken om de mediabestedingen te verbeteren. En daaraan gerelateerd, statistische modellen implementeren om te voorspellen welke klanten meer of minder kans hebben om te blijven. Of je kunt bijdragen aan een team dat tijdreeksgegevens gebruikt om voorspellingen te doen. Deze voorspellingen kunnen bijvoorbeeld gaan over inkoopprijzen die Heineken moet betalen voor grondstoffen en diensten. Een ander doel kan zijn om toekomstige trends van alcoholvrije bierconsumptie te voorspellen of transport- en leveringsroutes te optimaliseren. Kortom, als afgestudeerde in Econometrics and Operations Research en Econometrics and Data Science gebruik je econometrische en data science tools in combinatie met toegepaste wiskunde en computertechnologie.

  • Economie en Bedrijfseconomie

    Er zijn veel mogelijkheden voor afgestudeerden met een EBE-diploma (Economie en Bedrijfseconomie) bij Heineken, gezien de vier specialisatietrajecten. Als je de marketingrichting hebt gevolgd, kun je bij Heineken aan de slag als marketeer die gegevens analyseert en marketingstrategieën ontwikkelt. Afgestudeerden in de financiële richting kunnen aan de slag op de financiële afdeling en belangrijke beslissingen nemen over financiële kwesties, zoals de uitgifte van nieuwe aandelen. Als je de richting boekhouding hebt afgerond, kun je financiële trends analyseren en de kwaliteit van de jaarverslagen verbeteren. Afgestudeerden van de economische richting kunnen betrokken worden bij beslissingen over personeelswerving, bijvoorbeeld door de kosteneffectiviteit te beoordelen van investeringen in trainingsprogramma's voor bestaande werknemers versus het aannemen van nieuw talent met de vereiste vaardigheden. Wat alle afgestudeerden gemeen hebben, is dat ze hebben geleerd hoe ze met economische kwesties moeten omgaan, rekening houdend met ethische, milieu-, sociale en bestuurskwesties. Verder hebben ze hun vaardigheden ontwikkeld in het toepassen van kwantitatieve en kwalitatieve methoden en weten ze hoe ze analytische en programmeertools moeten gebruiken.

  • International Business Administration

    Met een diploma International Business Administration (IBA) ben je voorbereid om bij Heineken te komen werken en je kennis en expertise in te zetten om een bijdrage te leveren aan de wereldwijde organisatie van Heineken. Op basis van verworven managementcompetenties kun je mensen met cultureel verschillende achtergronden met elkaar in contact brengen, ben je in staat om zinvolle en inzichtelijke dialogen aan te gaan met specialistische bedrijfskundigen (bijv. internationaal personeelsmanagement, wereldwijde toeleveringsketen en crossculturele marketing) en zal je out-of-the-box denken Heineken zeker ten goede komen. Aangezien Heineken een multinationale onderneming is met het hoofdkantoor in Nederland, ben je klaar om relaties op te bouwen en te onderhouden met internationale partners en concurrenten, zoals verschillende bierbrouwers en distributeurs. Je kunt uitdagingen identificeren en oplossingen ontwikkelen op specifieke gebieden, zoals mondiale duurzaamheid, internationale strategie, internationale financiën en wereldwijde digitalisering. Je kunt er bijvoorbeeld toe bijdragen dat Heineken een duurzamer bedrijf wordt, dat wil zeggen dat de mondiale voetafdruk van Heineken wordt verkleind.

  • Science, Business and Innovation

    Als afgestudeerde van Science, Business and Innovation combineer je je expertise van natuurwetenschappen en technologie met grondige kennis van innovatieprocessen. Je bent in staat Heineken te adviseren over het implementeren van strategieën op het gebied van circulaire economie, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen, waarbij je een gedegen begrip inbrengt van onderzoek en ontwikkeling en technologische innovatie, zowel op het niveau van de inhoud als van het proces. Duurzame ingrediënten en slim gebruik van water in het brouwproces zijn slechts twee voorbeelden van aandachtspunten waar je aan werkt. Je bent een uitstekende teamspeler, met ervaring in het functioneren in teamverband in een breed scala aan innovatieprojecten. Met je kwaliteiten als pitcher en je ondernemende houding ben je in staat om je innovatieve ideeën over het optimaliseren van interne en externe bedrijfsstrategieën uit te dragen.