Als u deelneemt aan het HOVO-programma, maakt u gebruik van de persoonlijke cursusomgeving MijnHOVO. Dit biedt zowel voor, tijdens als na afloop van de cursus voordelen voor u.
Direct inloggen
Hebt u al een MijnHOVO-account en wilt u direct inloggen?
Dat kan hier bij MijnHOVO.
Nieuw bij HOVO? Lees hier verder.
Sinds het najaar van 2019 heeft u een MijnHOVO-account nodig om u voor een cursus in te schrijven.
Hoe u voor het eerst een MijnHOVO-account maakt leest u stap voor stap in het stappenplan aanmelden MijnHOVO (.pdf)
MijnHOVO
MijnHOVO
-
1. Makkelijk aanmelden en direct inzicht in de status van uw inschrijving
Als u voor het eerst inschrijft, maakt u eerst een MijnHOVO-account aan (dit is een eenmalige actie). Daarna meldt u zich per cursus aan. Vanaf het moment dat u zich hebt aangemeld, kunt u de status van uw inschrijving inzien.
MijnHOVO-account
Aan de slag: Lees hier alles over aanmelding en plaatsing voor uw cursus. -
2. U beheert zelf uw persoonlijke gegevens
Zodra u een MijnHOVO-account hebt, blijven uw persoonlijke gegevens hier bewaard. De voordelen voor u:
- U hoeft uw gegevens niet iedere keer dat u zich aanmeldt opnieuw in te voeren. Uitzondering hierop is dat u bij opgave van een nieuwe cursus wel iedere keer uw financiële gegevens moet invoeren. HOVO mag deze gegevens niet bewaren in het kader van de privacy wetgeving.
- Bij een verhuizing, nieuw e-mailadres of het toevoegen van een mobielnummer kunt u dit voortaan zelf aanpassen in uw persoonsgegevens.
Uw wachtwoord om in te loggen in MijnHOVO is strikt persoonlijk. HOVO heeft dit niet. Bent u uw wachtwoord vergeten? Als u naar MijnHOVO gaat, kunt u aangeven dat u uw wachtwoord vergeten bent. U krijgt vervolgens een mail naar uw emailadres gestuurd, en door op “wachtwoord instellen” te klikken kunt u een nieuw wachtwoord invoeren.
-
3. Alle informatie over uw cursus overzichtelijk bij elkaar in MijnHOVO
In MijnHOVO vindt u alle informatie over uw cursus overzichtelijk bij elkaar: u kunt direct zien wat de status van uw aanmelding is. In MijnHOVO vindt u ook: uw factuur en het rooster met de exacte leslocatie. Deze informatie wordt ook kort voor aanvang in MijnHOVO geplaatst. Tot slot: eventueel digitaal cursusmateriaal vindt u in MijnHOVO, overzichtelijk per cursus waarvoor u bent ingeschreven. Goed om te weten is dat het nieuwste cursusmateriaal onderaan wordt geplaatst. Dit betekent dat u soms naar beneden moet scrollen om het cursusmateriaal te vinden. Wij versturen het cursusmateriaal niet langer per e-mail, eventueel, als het groter is dan 10MB zullen wij het via een WeTransfer sturen, die link is tot een week na het versturen te openen.Wij versturen dit niet langer per e-mail.
-
4. Informatie over uw betaling in MijnHOVO
In MijnHOVO vindt u meer informatie over de kosten van het programma. Kort voor aanvang van het programma krijgt u bericht dat uw factuur voor u is geplaatst in MijnHOVO, ook als u een machtiging voor een eenmalige incasso hebt afgegeven. In dat geval wordt de incasso rond de startdatum uitgevoerd. Als u hebt aangegeven een factuur te willen ontvangen, dan staat op uw factuur vermeld hoe u kunt betalen. Onderaan de factuur wordt vermeld welke betaalwijze u heeft opgegeven bij het aanmelden voor de cursus.
-
5. Uw inschrijving annuleren? Dat doet u via MijnHOVO
Als u uw inschrijving wilt annuleren, doet u dit via MijnHOVO.
-
6. Overige vragen over MijnHOVO
We zetten hieronder een aantal mogelijke vragen over MijnHOVO op een rijtje. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden via een van bovenstaande linkjes, noch in de onderstaande vragenlijst, laat het ons dan weten via hovo@vu.nl.
We zullen u dan persoonlijk berichten en zo nodig onze informatie op deze website aanvullen of aanpassen.
Vraag 1
Wanneer krijg ik een MijnHOVO account?
Op het moment dat u zich opgeeft voor een cursus/programma via de website, kunt u uw MijnHOVO activeren door op de aanmeldknop te drukken. De gegevens die van u bekend zijn, zijn al voor u ingevuld. U hoeft straks alleen nog een wachtwoord aan te maken. Dit wachtwoord is persoonlijk – HOVO heeft uw wachtwoord niet. Als u het vergeet, kunt u zelf een nieuw wachtwoord maken.
Vraag 2
Waarom zie ik in MijnHOVO geen cursusmateriaal van cursussen die ik vóór 1 augustus 2019 heb gevolgd?
In MijnHOVO ziet u uw cursushistorie bij HOVO Amsterdam van de afgelopen jaren. Het cursusmateriaal vindt u hier niet – al het materiaal behorend bij de zomercursussen 2019 of eerder, is niet in MijnHOVO geplaatst.